Запитання до заліку з української літератури І курс І семестр



Скачати 160.05 Kb.
Дата конвертації29.12.2017
Розмір160.05 Kb.

ЗАПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

І КУРС І СЕМЕСТР

  1. Дайте характеристику літературного життя в Україні у другій половині ХІХ століття.

  2. Розкрийте суть Валуєвського циркуляру та Емського указу.

  3. Що таке романтизм? Приклад з художнього твору.

  4. Що таке реалізм? Приклад з художнього твору.

  5. Розкрийте поняття «корифеї», кого називали корифеями? Розкажіть про театр корифеїв в українській літературі.

  6. Історико-культурні умови для розвитку української літератури в 70-90-х
    роках ХІХ ст.

  7. Ознаки реалізму в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я»

  8. Чому гумор і сатиру в повісті «Кайдашева сім'я» називають «сміхом крізь сльози»?

  9. Образна система повісті «Кайдашева сім'я»ю.

  10. Зображення життя українського села в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я».

  11. Дайте характеристику Карпа та Лавріна (повість І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).

  12. Дайте характеристику Мотрі та Мелашці (повість І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»)?

  13. Дайте характеристику Марусі та Омелька Кайдашів (повість І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»)

  14. Тема, жанр «Кайдашевої сім'ї» І.Нечуя-Левицького

  15. П.Я. Рудченко (Панас Мирний)– «перший симфоніст української прози».

  16. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?” – перший в українській літературі соціально-психологічний роман.

  17. Історія створення роману, співавторство з І. Біликом (роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?”)

  18. Жанр на тема роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?”)

  19. Особливості композиції роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

  20. Розкажіть про дитинство та формування поглядів Чіпки Варениченка (роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?”)

  21. Початок та розвиток душевного занепаду Чіпки (роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?”)

  22. Дайте визначення трагедії, комедії, трагікомедії

23. Створення М.Кропивницьким української професійної трупи, 1882.

24. Роль І.Я.Франка у розвитку реалістичного театру.

25. Ідейно-художні особливості п’єси І.Карпенка-Карого «Хазяїн»

26. Історія написання п’єси І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля».

27. Сюжет і композиція п’єси І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля».

28. Охарактеризуйте п’єсу І.Карпенка – Карого «Мартин Боруля».

29. Тема, ідея, проблематика п’єси І.Карпенка – Карого «Мартин Боруля» .

30. Характеристика дійових осіб п’єси І.Карпенка – Карого «Мартин Боруля».

31. Творчість І.Карпенка Карого та театр корифеїв.

32. Життєвий та творчий шлях Михайла Старицького.

33. «Облога Буші» М. Старицького – історико-пригодницька повість. Образна система повісті М.Старицького «Оборона Буші».

34. П’єса М.Старицького «Не судилося»: розкриття внутрішніх переживань героїв у зв’язку з життєвими проблемами; проблеми взаємин поколінь та вибору життєвих ідеалів представниками різних соціальних груп.

35. Збірка поезій Івана Франка «Зів’яле листя», мотиви туги і страждань, породжені складними суспільними та особистими обставинами.

36. Ідейно-художні особливості поезій І.Я.Франка «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені у сні?», «Тричі мені являлася любов».

37. Поема «Мойсей» — вершина творчості Івана Франка. Роздуми поета над долею рідного краю.

38. Жанр, тема, ідея поеми І.Франка «Мойсей».

39. Повість «Перехресні стежки» – повість про боротьбу справедливості з жорстокістю і насильством. Особливості композиції, сюжету. Проблема вибору життєвої позиції.

40. Обов'язок і відповідальність Євгена Рафаловича (повість І.Франка «Перехресні стежки»).

41. Образна система повість І.Франка «Перехресні стежки». Образ Регіни.

42. Значення творчості І. Я. Франка.



  1. Загальна характеристика творчості Б.Грінченка.

  2. «Каторжна» Б.Грінченка . Реалізм твору, актуальність проблематики.

  3. Особливості сюжету і композиції оповідання Б.Грінченка «Каторжна».

  4. Імпресіонізм. Ознаки імпресіонізму у творчості М.Коцюбинського.

  5. Жанр новели в творчості М.Коцюбинського.

  6. Особливості новели М.Коцюбинського «Що записано в книгу життя». 

  7. Ідейно-художні особливості оповідання М. Коцюбинського «П’ятизлотник».

  8. Психологічна новела М. Коцюбинського «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі»

  9. Автобіографічна основа новели М. Коцюбинського «Intermezzo».

  10. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини в новелі

 М. Коцюбинського «Intermezzo».

  1. Ознаки імпресіонізму в новелі  М. Коцюбинського «Intermezzo».

  2. Символічні образи, ускладнена метафора новели М. Коцюбинського «Intermezzo».

55. Трагічна доля Івана і Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю (повість

М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»).

56. Духовний світ людини у зв'язку зі світом природи (повість М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»).

57. Фольклорне тло повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків».

58. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання (повість «Тіні забутих предків). 

59. Характеристика української літератури наприкінці ХІХ- на початку ХХ ст.

60. Значення стильового новаторства М. Коцюбинського для української літератури.
І КУРС ІІ СЕМЕСТР

1. Життя і творчість О.Кобилянської

2. Тема землі й людини в українській і світовій літературі

3. Життєва основа повісті, історія написання

4.Сюжет та проблематика твору

5. Образна система повісті (персоніфікований образ землі, Івоніка та Марійка Федорчуки, їх сини Михайло і Сава, Анна, Рахіра та інші)

6. Символістська поетика твору (навести приклади)

7. Значення творчості О.Кобилянської

1. Життєвий і творчий шлях Василя Стефаника

2. Тема еміграції у творчості українських письменників.

3. Історія написання новели «Камінний хрест». Історична основа твору.

4. Жанр твору, літературний напрям

5. Особливості експресіоністичного стилю новели В. Стефаника «Камінний хрест»

6. Новела «Новина»: трагічна доля галицького селянства, доведеного до зубожіння й кинутого напризволяще .

7. Значення творчості В.Стефаника

8. Життєвий і творчий шлях. Роль родини, культурного оточення і самоосвіти у формуванні світобачення письменниці. Неоромантичний світогляд Лесі Українки

9. Леся Українка і Полтавщина

10. Загальна характеристика творчості поетеси

11. Мотиви й образи лірики Лесі Українки

12. «Contra spem spero» — світоглядна декларація сильної вольової особистості

13. Вірш «І все-таки до тебе думка лине» — результат болючих роздумів авторки

14. Ідейно-художні особливості поезії «Стояла я і слухала весну...»

15. Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики («Все, все покинуть до тебе полинуть...»)

16. Драматургічна спадщина письменниці

17. Фольклорно-міфологічна основа сюжету драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня»

18. Символічність образів Мавки і дядька Лева — уособлення духовності й краси (за драмою-феєрію Лесі Українки «Лісова пісня»)

19. Мати Лукаша і Килина — антиподи головній героїні Мавці(за драмою-феєрію Лесі Українки «Лісова пісня»)

20. Природа і людина у творі (за драмою-феєрію Лесі Українки «Лісова пісня»)

21. Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей (за драмою-феєрію Лесі Українки «Лісова пісня»)

22. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі, дійсністю і мрією (за драмою-феєрію Лесі Українки «Лісова пісня»)

23. Художні особливості драми-феєрії (за драмою-феєрію Лесі Українки «Лісова пісня»)

24. Значення творчості Лесі Українки

25. Життєвий і творчий шлях. Еміграція письменника, його переслідування радянським режимом після повернення в Україну

26. Вороний – «ідеолог» модернізації української літератури. Творча еволюція від романтизму («Євшан-зілля») до неоромантизму («Блакитна панна») та символізму («Vae victіs»)

27. «Іванові Франкові» М. Вороного: мотив необхідності бути митцем і громадянином

28. «Vae victіs» М. Вороного: проблема самотності людини в суспільстві, незахищеності, марності земного життя людини

29. «Блакитна панна» М. Вороного: неоромантичне звеличення краси природи. Єдність краси природи і мистецтва

30. Поетика символізму у вірші «Інфанта» М. Вороного. Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр вірша



31. Життєвий і творчий шлях О.Олеся

32. Неоромантичні, символічні тенденції у творчості О.Олеся

33. Жанрове і тематичне розмаїття творчості О.Олеся

34. Прагнення гармонії людини й природи, майстерність у відтворенні настрою і почуття в поезіях «З журбою радість обнялась», «Чари ночі» О.Олеся

35. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів у вірші «О слово рідне! Орле скутий!..» О.Олеся

36. Життя та творчість Володимира Винниченка

37. Викриття фальшивого народолюбства лібералів в оповіданні В.Винниченка «Малорос-європеєць»

38. Поєднання реалістичного змалювання дійсності й філософського підтексту в новелі В. Винниченка «Момент»

39. Українське відродження 20-х років. Поняття про «розстріляне Відродження»

40. Життя і творчість Павла Тичини. Поет у прижиттєвій та сучасній літературній критиці

41. Збірка «Сонячні кларнети» (1918) П.Тичини як вияв довершеності символістської поетики. Три тематичні групи збірки

42. Лірика з пейзажними і любовними мотивами збірки «Сонячні кларнети» (1918) П.Тичини («Гаї шумлять…», «Десь надходила весна…», «Не дивися так привітно…», «Подивилась ясно…», «О панно Інно…»);

43. Вірші про народне горе, спричинене Першою світовою війною, збірки «Сонячні кларнети» (1918) П.Тичини («Хтось гладив ниви…», «Іще пташки…»);

44. Україна і революція у збірці «Сонячні кларнети» (1918) П.Тичини («Одчиняйте двері…», «По блакитному степу…», «На стрімчастих скелях…»).

45. Гармонія людини і природи в поезії «Арфами, арфами...» П.Тичини

46 «Гей, вдарте в струни, кобзарі» – поетичний реквієм П.Тичини

47. Аналіз та характеристика твору Павла Тичини "Пам'яті тридцяти"

48. Поетичне новаторство П. Тичини

49.Значення творчості П.Тичини

50. Життєвий і творчий шлях поета. Рильський та неокласицизм. М. Рильський – перекладач світової класики, літературознавець

51. Характеристика творчості. Характерні риси «неокласичної» лірики Рильського

52. Життєстверджуючий пафос у змалюванні природи в образах поезії «Молюсь і вірю. Вітер грає…» М. Рильського.

53.  «Коли усе в тумані життєвому» М. Рильського – гімн вічному мистецтву, нетлінності його витворів. Естетичне кредо митця.

54. Філософічна сповідальність пейзажної лірики поета в поезії «Запахла осінь в'ялим тютюном…» М. Рильського. Теорія літератури: філософічність, сонет.

55. Проголошення безсмертя народу i його культури в поемi Максима Рильського «Слово про рiдну матір»

56. Місце М. Рильського в українській і світові культурі

57. Основні віхи життєвого і творчого шляху В. Сосюри

58. Інтимна лірика В Сосюри – одна з центральних ідейно-тематичних ліній творчості поета («Білі акації будуть цвісти», «Васильки»)

59. «Любіть Україну» В Сосюри : драматична доля твору; звеличення образу України у вірші



60. Основні поняття теорії поетики: рима, ритм, строфа, система римування.
ІІ КУРС ІІІ СЕМЕСТР

  1. Євген Плужник – представник розстріляного відродження. Життя і творчість поета

  2. Загальна характеристика творчості Євгена Плужника

  3. Ідейно-художні особливості поезій Євгена Плужника «Для вас, історики майбутні...», «Вчись у природи творчого спокою...»

  4. Життєвий і творчий шлях Григорія Косинки

  5. Григорій Косинка – майстер новелістичного жанру

  6. Сюжет, тема, ідея новели Григорія Косинки «На золотих богів»

  7. Відображення української фольклорної традиції у новелі Григорія Косинки «На золотих богів»

  8. Авторська оцінка зображуваного в новелі Григорія Косинки «На золотих богів»

  9. Художні особливості новели Григорія Косинки «На золотих богів»

  10. Розмаїття творчих тенденцій ,шкіл і течій в українській літературі 20-х років ХХ століття

  11. Життєвий і творчий шлях М. Хвильового. Світоглядні позиції, перші публікації митця

  12. Новела «Мати» М. Хвильового – характеристика головного героя через призму впливу революції на пересічну людину

  13. Людина на роздоріжжі революції: «Мати» Григорія Косинки і «Мати» Миколи Хвильового

  14. Філософське звучання образу матері. Біблійні мотиви у новелі М. Хвильового «Мати»

  15. Значення творчості М. Хвильового

  16. Життєвий і творчий шлях Ю. Яновського

  17. Відображення революції в романі Ю. Яновського "Вершники". Історія створення та структура твору

  18. Ідейно-художні особливості новели Ю. Яновського «Подвійне коло»

  19. Краса людської вірності й кохання, материнської любові й почуття відповідальності за долю своєї землі в новелі Ю. Яновського «Шаланда в морі»

  20. Значення творчості Ю. Яновського

  21. Гумористична, сатирично-викривальна традиція української літератури (фольклор, С. Руданський, Л. Глiбов, І. Нечуй-Левицький, І.Карпенко-Карий, В. Самійленко)

  22. «Уродженець краю, де завжди було в шані гумористичне слово» (У.Дузь). Огляд життя і творчості Остапа Вишні

  23. Утвердження ідеї гармонії людини і природи у збірці «Мисливські усмішки»

  24. «Моя автобіографія» Остапа Вишні – твір, який має кілька мистецьких пластів»

  25. Засоби комічного в «Зенітці» Остапа Вишні

  26. Ідейно-художні особливості усмішки Остапа Вишні «Як варити і їсти суп із дикої качки»

  27. Ідейно-художні особливості усмішки Остапа Вишні «Бенгальський тигр»

  28. Стильові особливості усмішок Остапа Вишні – своєрідне поєднання гумору лірики, тонка іронія, невимушеність авторської оповіді, в яку органічно вкраплені жваві діалоги, пейзажні картини

  29. Збереження традицій Остапа Вишні в українській літературі

  30. Історії створення п’єси М.Куліша «Мина Мазайло»

  31. Жанр п’єси, сюжетна основа п’єси М.Куліша «Мина Мазайло»

  32. Система образів п’єси М.Куліша «Мина Мазайло»

  33. Проблематика п’єси М.Куліша «Мина Мазайло»

  34. Застосування різних засобів комічного у п’єсі М.Куліша «Мина Мазайло»

  35. Значення творчості М.Куліша для становлення української драматургії тих років

  36. Загальна характеристика еміграційної літератури

  37. Загальна характеристика організації МУР

  38. Загальна характеристика «Празької поетичної школи»

  39. Література в Західній Україні (до 1939 р) . Автономність, відкритість зарубіжним традицiям і новітнім процесам, високий рівень розвитку, позаідеологічність. Яскраве поетичне гроно: Б.-І. Антонич, С. Гординський, Ю. Липа. Проза В. Стефаника, О. Кобилянської, І. Вільде, О. Турянського. Історична проза Б. Лепкого, Ю. Опільського, Катрі Гриневичевої

  40. Життєвий і творчий шлях Є. Маланюка

  41. Ідейно-художні особливості поезії Є. Маланюка «Під чужим небом»

  42. Ідейно-художні особливості поезії Є. Маланюка «Істотне»

  43. Ідейно-художні особливості поезії Є. Маланюка «Стилет чи стилос?..»

  44. Ідейно-художні особливості поезії Є. Маланюка «Земна мадонна»

ІІ КУРС ІV СЕМЕСТР

1.Поети-шістдесятники (загальна характеристика культурологічного явища «шістдесятництва»)

2. Василь Симоненко. Загальний огляд творчості письменника

3. «Лебеді материнства», «Задивляюсь у твої зіниці...», «Є тисячі доріг...» В. Симоненка: вияв щирого патріотизму, синівської любові до Вітчизни як громадянський вибір ліричного героя

4. «Ікс плюс ігрек», «Ну скажи, хіба не фантастично...» В. Симоненка: краса інтимних почуттів, любовних переживань ліричного героя

5. Іван Драч. Загальний огляд творчості письменника

6. «Балада про соняшник» І. Драча: поетичний роздум про мистецтво як життєдайну силу, що одухотворює людину, підносить до нових моральних та естетичних вершин; символічність образів соняшника та сонця

6. «Балада про вузлики» І. Драча: висока вартість нетлінних скарбів людської душі — щедрості, доброти, чесності, працелюбства

7. «Крила» І. Драча: світоглядне протистояння духовно багатих особистостей та спустошених щоденними клопотами людей; крила як символ одвічного прагнення людини до краси, високої духовності

8. Микола Вінграновський. Загальний огляд творчості

9. «У синьому небі я висіяв ліс...», «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...», «Прилетіли коні — ударили в скроні...», «Чорна райдуга» М. Вінграновського: вселюдські та національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження»; краса почуття любові до світу, до жінки

10. Дмитро Павличко. Загальний огляд творчості

11. Основні мотиви лірики; проблематика та художні особливості поезій Д. Павличка: «Погляд у криницю», «Це Ти створив мене таким...», «Був день, коли ніхто не плаче...»

12. Основні мотиви лірики; проблематика та художні особливості поезій Д. Павличка: «Сріблиться дощ...» , «Два кольори»

13. Ліна Костенко. Загальний огляд творчості

14. Ідейно-художні особливості поезій Ліни Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать...» , «Вже почалось, мабуть, майбутнє», «Життя іде і все без коректур»

15. Ідейно-художні особливості поезій Ліни Костенко. «Хай буде легко. Дотиком пера...», «Недумано, негадано...»: оригінальність пейзажного малюнка як вияв особливості авторського стилю; глибокий ліризм твору, «краса і сила» почуття кохання у жіночій інтерпретації

16. Історико-фольклорна основа роману у віршах Ліна Костенко «Маруся Чурай»

17. Тематика та проблематика роману у віршах Ліна Костенко «Маруся Чурай»

18. Образи Марусі, Івана Іскри, Богдана Хмельницького як утілення найвищих духовних чеснот українців (роман у віршах Ліни Костенко «Маруся Чурай»)

19. Загальна характеристика української прози другої половини ХХ – початку ХХІ ст.

20. Олесь Гончар. Загальний огляд творчості

21. Собор як символ духовної краси людини, її особистої причетності до історичного буття народу й людства; проблематика роману О.Гончара «Собор»

22. Характеристика образів роману О.Гончара «Собор»

23. Григір Тютюнник. Загальний огляд творчості.

24. Новела «Зав’язь»: символічність назви та подій; внутрішня краса образів юнака та дівчини; відображення національного менталітету у новелі.

25. Новела Г. Тютюнника «Три зозулі з поклоном»: «вічна» тема краси кохання; образ «любові всевишньої» як втілення високої духовності

26. Постшістдесятництво

27. Василь Стус. Загальний огляд життя і творчості.

28. Ідейно-художні особливості поезій В. Стуса: «Мені зоря сіяла нині вранці...», «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе...», «О земле втрачена, явися...»

29. Українська «химерна проза» ХХ ст.

30. Література «українського бароко» ХХ ст. Валерій Шевчук. «Дім на горі» (жанрова специфіка твору ; використання традиції європейської балади (сюжет кохання жінки і демонічної сили); розгалуженість сюжету; барокове поєднання високого (духовного) і низького (буденного); дім на горі як символ захищеності нашої духовності, душі, підніжжя гори як поле боротьби добра і зла, світла і темряви)

31. Барокові притчеві мотиви і символи (самотність, роздвоєння особистості, блудний син, дорога); притчевість образів, епізодів (Валерій Шевчук. «Дім на горі»)

32. Українська історична проза.

33. П. Загребельний. Загальний огляд творчості

34. Історичний роман «Диво» П. Загребельного: історична основа й художній вимисел у романі; глибокий філософський підтекст епіграфа; особливості композиції твору; символічність образу дива; проблематика твору

35. Сучасна «молода» українська література: особливості літературного процесу кінця ХХ — початку ХХІ ст.

36. Сучасна поезія (ідейно-художні особливості творів Ігоря Римарука («Різдво», «Зірка», «Обнови»), Юрія Андруховича («Пісня мандрівного спудея», «Казкар», «Балада повернення»), Віктора Неборака ( «Сад», «Генезис літаючої голови», «Гра»), Олександра Ірванця («До французького шансоньє», «Тінь великого класика»)

37. Сучасна проза. Загальний огляд новел Галини Пагутяк (новели «Ранок без вечора», «Потрапити в сад», «Душа метелика» .

38. Філософічність новелістики Оксани Забужко ( «Казка про калинову сопілку»)

39. Загальна характеристика творчості сучасних письменників, що проживають у рідному краї

40. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 90-х років

41. Літературні угруповання (Бу-Ба-Бу, “Нова дегенерація”, “Пропала грамота”, “ЛуГоСад” та ін.)

42. Утворення АУП (Асоціації українських письменників)

43. Література елiтарна та масова



44. Сучасні часописи та альманахи

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©wishenko.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка