Вплив світла на колір у пейзажному живописі. Пейзаж за уявленням



Скачати 49.06 Kb.
Дата конвертації17.01.2018
Розмір49.06 Kb.
ТипПлан-конспект

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ (6 клас)

Дата: 07.12.2010 р.

Тема: Вплив світла на колір у пейзажному живописі. Пейзаж за уявленням

«На лісовій галявині»

Мета: 1. Дати учням загальне поняття про силу та характер освітлення, про

його вплив на колірне забарвлення об'єктів пейзажу; встановити

загальні закономірності колірної будови пейзажу в залежності від

пори року, часу доби, погоди;

2. Розвивати спостережливість, творчу уяву, зорову пам'ять; удоскона-

лювати навички і уміння працювати в техніці живопису із застосуван-

ням воску (парафіну);

3. Виховувати інтерес до творчості; любов до рідної природи;

акуратність при виконанні робіт.

Обладнання: матеріали: акварельні фарби, папір, пензлі, олівець, ластик,

вода, воскова (парафінова) свічка;



зоровий ряд: репродукції, фотографії з пейзажами; дитячі роботи;

зразки різнорівневих робіт у техніці живопису із застосуванням воску

(парафіну) – пейзаж за уявленням «На лісовій галявині»

Тип уроку: комбінований
ХІД УРОКУ

І. Організація класу………………………………………………… 1-2 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань …………………………………… 2-3 хв.

Наче цвітом, снігом засипає

Вже давно розгублені сліди,

І на струнах вітру місяць грає

Про морози, віхоли й льоди.

Про дерев тоненькі голі віти,

Що закутались у біло пінний сніг.

Вишиває зима дивні квіти

На канві із вікон і доріг. І. Гонтар
Природа, що повсякчас оточує людину, різноманітна і прекрасна. Вона є незмінним джерелом натхнення і зародження творчих задумів у письменників, композиторів та художників. Тому давайте згадаємо:


  • Як називаються картини із зображенням природи?

  • Які види пейзажів ви знаєте?

  • Хто з відомих вам художників працював у жанрі пейзажу?

ІІІ. Оголошення теми уроку ………………………………………. 1-2 хв.

Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з пейзажем –

розглянемо вплив світла на колір у пейзажному живописі. А також практично виконаємо пейзаж за уявленням із застосуванням воску (парафіну)

«На лісовій галявині»

ІV. Вивчення нового матеріалу ………………………………… 7-10 хв.

Сприйняття творів мистецтва з елементами бесіди. У ході розповіді вчитель демонструє репродукції із зображенням різних видів пейзажів.

Твори пейзажного живопису здатні духовно збагатити людину, пробудити почуття любові до Батьківщини.

Любов'ю до природи рідного краю пронизані пейзажі багатьох видатних художників, наприклад І. Левітана, А. Саврасова, Ф. Васильєва. Не разюча краса екзотичних земель, а задушевна простота, поетичність рідної природи оволодівали душами цих художників.

Але якщо художник не вивчає, а лише фантазує при написанні картин природи, - це не дасть бажаного ефекту. Тільки уважне вивчення природи, уміння тонко помічати і передавати особливості певного її стану дозволяє створити дійсно реалістичний пейзаж. І ось тут на допомогу художникові приходять знання про вплив світла на колір у пейзажному живописі.

Найпростіший приклад, що характеризує силу освітлення, - це електрична лампочка. У пейзажі найяскравішим джерелом освітлення є сонце. А що може послабити силу сонячного світла? Ось прикрила хмара сонце – й усе стало менш яскравим, спокійним за світлом і за кольором. А згадайте стан освітленості на початку грози! Насунулися хмари, все навкруги потемніло. Що ж являє собою характер освітлення? За характером світло буває двох основних видів: тепле й холодне. Світло електролампочки – тепле, звичайне денне світло – холодне.

У природі сонячне світло тепле, місячне – холодне. У свою чергу, денне світло буває теплішим і холоднішим, у залежності від часу доби, пори року, погоди. Адже сонце, як і електролампочка, надзвичайно жарке та сліпуче. Та щільний шар атмосфери, хмари роблять його промені слабішими, холоднішими. Поспостерігайте, що робиться із кольором у сонячні та похмурі дні, як він змінюється в залежності від погоди, часу доби (перегляд репродукцій пейзажів).

Ранкове сонце зафарбовує все у золотаво-рожеві відтінки, вечірнє – у жовто-оранжеві, похмурий день характеризується сріблястими тонами, а при світлі місяця переважають сіро-блакитні та сіро-зелені кольори. Часто для виразності своїх полотен, передачі настрою, художники застосовують контрастне зображення світла і тіні. Неперевершеним майстром мальовничих пейзажів, що створив цілий ряд картин, в основі яких лежить гра світла і тіні, є А. Куїнджі (перегляд репродукцій).

V. Практична робота …………………………………………… 25-30 хв.

1. Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми виконаємо зимовий пейзаж за уявленням із застосуван-ням воску (парафіну) «На лісовій галявині». Погляньте, як цей образ створили художники та ваші ровесники (вчитель показує роботи художників та дитячі роботи із зображенням зимового пейзажу).

Робота різнорівнева:


  • Просте одноколірне зображення – середній рівень;

  • Двоколірне зображення пейзажу з елементами перспективи – достатній рівень;

  • Складне багатоколірне зображення із урахуванням впливу світла на колір та дотриманням законів перспективи - високий рівень.



Повторення правил безпечної роботи з фарбами, воском (парафіном)..

Етапи виконання роботи:

  1. Продумайте майбутній малюнок;

  2. Визначте, яке зображення (залежно від рівня) буде у вашій композиції;

  3. Починайте роботу з намічання лінії горизонту та графічного рисунка головного елемента – дерева;

  4. Намагайтеся передати відмінні ознаки вибраної вами рослини;

  5. На аркуш із готовим графічним рисунком методом натирання нанесіть віск або парафін там, де буде зображено іній на деревах та їх засніжені стовбури;

  6. Нанесіть акварельні фарби відповідного кольору;

  7. Зверніть увагу, що ближче до лінії горизонту небосхил світліший, а предмети мають нечіткі обриси. Чим ближче до нас предмети, тим насиченіші вони за кольором і мають чіткіші форми.

2. Практична робота учнів.

Учитель під час роботи проводить поточний інструктаж, надає допомогу, підтримує творчу ініціативу учнів.

VІ. Завершення уроку …………………………………………. 1-2 хв.

Демонстрація та оцінювання робіт. Обговорення помилок. Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, клей, ножиці.





ЗРАЗКИ РІЗНОРІВНЕВИХ РОБІТ

Просте одноколірне зображення –



СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ



Двоколірне зображення з елементами перспективи –

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ

Складне багатоколірне зображення із урахуванням впливу світла на колір та дотриманням законів перспективи –

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©wishenko.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка