Тростинський нвк



Скачати 152.85 Kb.
Дата конвертації23.10.2017
Розмір152.85 Kb.

ВАСИЛЬКІВСЬИЙ РАЙОННИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ

ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

ТРОСТИНСЬКИЙ НВК

«загальноосвітня школа I – III ступенів – дошкільний навчальний заклад



ПІДГОТУВАВ ВЧИТЕЛЬ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ

КРАСНІКОВ КОСТЯНТИН ПЕТРОВИЧ

с. Тростинка



2014 рік

Мета проекту:

  • навчити учнів розрізняти течії та напрями образотворчого мистецтва ХХ століття;

  • розвивати пам`ять, мислення;

  • виховувати бережливе ставлення до творів образотворчого мистецтва, мистецької спадщини;

  • сприяти розумінню учнями основних тенденцій у розвитку образотворчого мистецтва другої половини ХХ століття;

  • формувати художньо – естетичну культуру учнів, етичні й естетичні критерії їх ставлення до різних проявів світового мистецтва;

  • виховувати толерантність,інтерес до питань сучасної культури

Оснащення проекту:

  • Відеопроектор

  • Слайд - презентації

  • Музичний ряд: твори – композиторів Дж.Гершвін, Равель «Болеро», Сергій Прокоф`єв, Елвіс Преслі, Бітлз, танці в стилі модерн

Тип проекту: дослідницький, інформаційно – пошуковий , груповий

Об`єкт пізнання:художні напрями мистецтва ХХ століття. Основні течії модернізму

Провідна проблема: У чому секрет мистецтва межі ХIХ – ХХ століття? Чому саме в цей час виникли шедеври, що розпочали великий переворот, який згодом охопив світову культуру.

Спосіб вивчення проблеми:збір інформації про художні напрями ХХ століття, художники та ї твори

Завдання проекту:розширити знання учнів про основні течії модернізму, вміння розрізняти їх, сприяти вихованню естетичного смаку

Термін дії проекту: 1,5 місяця

Очікувані результати:

  • підвищення інтересу до навчання;

  • залучення школярів до читання науково – пізнавальної літератури;

  • спонукання школярів до пошукової діяльності;

  • отримання досвіду публічного виступу під час захисту проекту;

План проекту

I етап. Порушення проблеми проекту перед учнями, планування діяльності учасників проекту, формування груп для проектної діяльності

II етап.Збір інформації з науково – пізнавальної літератури, газет, журналів, Internet – русурсів.

III етап. Презентація проекту. Виготовлення буклету.

Питання тем для роботи учнів:

  1. Фовізм (від. франц.fauve – дикий) – течія у французькому живопису.

  2. Експресіонізм (від.франц.expression – вираження, виразність) авангардистська течія в європейському мистецтві.

  3. Кубізм (від. франц. «cube” – КУБ) – течія в європейському образотворчому мистецтві початка ХХ століття.

  4. Дадаїзм ( від.франц.dadaisme) авангардистська літературно – мистецька течія.

  5. Футуризм авангардний напрям у літературі й мистецтві, що розвинувся на початку ХХ століття.

  6. Абстракціонізм одна з течій авангардистського мистецтва.

  7. Сюрреалізм (від.франц.surrealisme над реалізм) один із найбільш поширених напрямів у сучасному мистецтві й літературі.

  8. Експресіонізм («виразність») – зображення, форма, колір – все підпорядковане прагненню виразності.

  9. Абстракціонізм - безпредметне мистецтво, відмова від зображення видимої реальності.

  10. Оп арт («Оптичне мистецтво») – передавання оптичних ефектів, освітлення картин.

  11. Поп арт – («популярне мистецтво») – мистецтво витонченої розваги вищих класів.

  12. Модерн в архітектурі

  13. Модерн в мистецтві

РЕЗУЛЬТАТИ ПОДАННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ:

Презентація доповідей

Буклет «Художні напрями мистецтва ХХ століття. Основні течії модернізму»

Учасники проекту - учні 9 класу:

Чехун Юлія

Солоденко Аліна

Іванова Марина

Іванова Вікторія

Алексічук Майя

Кибукевич Діана

Пастухов Віталій

Євтушок Богдан

Солдатова Анна



Керівник проекту:

Красніков Костянтин Петрович – вчитель художньої культури



Висновок

Не можна цілковито заперечувати те, що відрізняється, перебуває поза звичними межами розуміння. Необхідно спершу зрозуміти, а не засуджувати. Це саме стосується не тільки мистецтва, але й складних, іноді, міжособистісних стосунків.

Світ – це велика непізнана загадка, що відкривається поступово і тільки тим, хто має терпіння і розуміння.

УРОК – ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Тема: «Художні напрями мистецтва ХХ століття. Основні течії модернізму

Мета:


  • познайомити з прикладами та зразками основних напрямів мистецтва XX століття;

  • систематизувати знання про різноманітні напрями в образотворчому мистецтві;

  • розглянути нові поняття та терміни;

  • вчити емоційно сприймати та аналізувати твори мистецтва формувати в учнів світоглядні орієнтації та компетенції у сфері художньої культури; розвивати креативність учнів;

  • привчати до пошукової роботи, до користування мистецькою термінологією;

  • вчити аналізувати твори мистецтва; розвивати ерудицію; виховувати почуття прекрасного

Обладнання: репродукції з картин відомих художників: А. Матісса, А. Дерена, Р. Дюфі, А. Марке, Вламінка, Е. Мунка, Ж. Брака, П. Пікассо, X. Міро, С. Далі, В. Кандинського, К.Малевича, П. Мондриана, М. Дюшана.

Форма проведення: урок – презентація

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Оголошення теми та завдань уроку.

Сьогодні у нас буде цікаве заняття, присвячене образотворчому мистецтву ХХ століття. Що збагатило світову культурну скарбницю новими пошуками, досягненнями, знахідками

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання:

. Але перед чим, ми з вами повторимо матеріал з теми «Великі європейські стилі» (античність, готика, Ренесанс, бароко, класицизм,романтизм, реалізм, імпресіонізм)

І пограємо з вами у мистецьке лото.



ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Слово вчителя

Після революційних кроків у мистецтві, що зробили художники імпресіонізму і постімпресіонізму, розкрилися нові аспекти й можливості мистецтва. Поряд із розвитком реалістичної манери на межі XIX і XX століть виникає велика кількість нових стилів, течій, напрямів, часто дуже далеких одне від одного, об'єднаних назвою модернізм. Мистецтво модернізму відкидає всі традиції і канони й стверджує право на існування будь-якого засобу вираження індивідуальності автора.



Слово учнів

ХХ століття принесло людству небачені технічні можливості, але й примусило відмовитися від звичайного погляду на світ. Наука переглянула значну частину «беззаперечних істин» нового часу. Гуманістичні цінності відродження та Просвітництва вже не були підтримкою людині. Вона сама повинна була захищати їх у світових війнах і тоталітарних режимах. Людина дійшла висновку: досягнення минулого стали доречними. І людство залишилося віч – на – віч із грізним і таємничим світом, як у первісні часи. Але всупереч усьому, одні шукали вихід у продовженні культурних традицій минулого, інші бажали відновити втрачені зв`язки з природою.



Слово учнів

Розмаїття напрямів – характерна ознака мистецтва ХХ століття. Уже в першій половині ХХ століття багато художників шукали нових форм та засобів вираження. Так з`явився авангард, що постав проти традиційних форм. Ознаки авангардизму виявилися у багатьох напрямах модернізму.



Слово учнів

Почнемо це ознайомлення з напрямами сучасного мистецтва з того, що попрямуємо до віртуальної художньої галереї. Учні з групи «Екскурсоводи» будуть вашими помічниками у «у світі незвичайного».



Ведуча:

1 зала – Сююреалізм – екскурсовод Іванова Вікторія

2 зала – Абстркціонізм – екскурсовод Чехун Юлія

3 зала – Дадаїзм – екскурсовод Багатир Богдан

4 зала – Кубізм – екскурсовод Іванова Марина

5 зала – Експресіонізм – екскурсовод Пастухов Віталій

6 зала – Он – арт – екскурсовод Солоденко Аліна

7 зала – Поп – арт – екскурсовод Чехун Юлія

8 зала – Фонізм – екскурсовод Кибукевич Діана

9 зала – Футуризм – екскурсовод Алексічук Майя

10 зала – Імп – арт – екскурсовод Солдатова Анна

Сюрреалізм («надреальне») — реальні предмети та істоти з'являються у неймовірних поєднаннях, що дає дивні або жахливі враження від картин сюрреалістів. Підґрунтям для художників була не тільки успадкована від дадаїстів необмежена свобода, але й тези Зігмунда Фройда — творця психоаналізу й теорії підсвідомості. Сюрреалізм прославляє сновидіння і фантазію. Саме підсвідомість дає цьому мистецтву матеріал. Найяскравіші представники — Сальвадор Далі, Їв Тангі, Хуан Міро, Рене Магритт.

Абстракціонізм — найскладніша течія. Це безпредметне мистецтво, яке цілком виключає ідейний зміст та образну форму і відмовляється від видимої реальності.

Родоначальником абстракціонізму вважається Василь Кандинський. Його творчий спадок, окрім картин та малюнків, складає також теоретичні обґрунтування концепції абстрактного мистецтва у цілому. В 1931 році В. Кандинський писав: «В современной живописи точка говорит иногда больше, чем человеческая фигура».



Дадаїзм («нісенітниця») — абсурд, безглузді колажі, домальовані шедеври, концерти, де замість музики били в банки, блазенські танці, скандали... Все це своєрідний анархічний бунт молодих художників, які намагались зрозуміти і показати бурхливий дух своєї епохи. У їхній творчості не було нічого спільного. Нічого, окрім нічим не обмеженого прагнення свободи.

Кубізм — деформація світу геометричними формами. Засновники стилю — іспанець Пабло Пікассо та француз Жорж Брак. Саме цьому славетному дуету талановитих художників та геніальних винахідників ми зобов'язані новаціями, що визначили напрямок розвитку сучасного мистецтва на багато десятиріч уперед.

Експресіонізм («виразність») — зображення, форма, колір — все підкорене прагненню до підвищеної виразності. У багатьох творах можна бачити жахливі враження від часів війни. Стиль зародився у 20-х роках у післявоєнній Германії. Найбільш відомі художники: Е. Кірхнер, Е. Нольде, О. Кокошка, О. Дікс. Але піонером експресіонізму вважається Едвард Мунк. Його світобачення формувалось під впливом письменників-символістів, що і визначило звертання до характерних для символізму «вічних» мотивів смерті, самотності, згасання, неспокою.

Едвард Мунк писав: «Я услышал внутренний голос, который шепнул мне: "Эй, человек, люби людей, как только способен любить человек. И когда придет твой час, ты достигнешь своей цели и с легким сердцем отдашься небу и будешь счастливым"».



Оп-арт («оптичне мистецтво») — передача оптичних ефектів, використання різних зорових ілюзій, що ґрунтуються на особливостях сприйняття пласких і просторових фігур.

Художники Віктор Вазарелі та Бріджит Райлі вважаються засновниками цієї течії.



Поп-арт («популярне мистецгво») — цей стиль виник на противагу абстракціонізму як мистецтво витонченої розваги вищих класів. Зображаються повсякденні речі й технічні вироби, причому втрачається межа між живописом і скульптурою, колажем і театральною виставою. Виникло це мистецтво всередині 50-х років XX ст. Представники: Р. Раушенберг, Р. Ліхтенштейн, К. Ольденбург.

Фовізм (з фр.— «дикун») — головним засобом ниразіюсті обрано колір. Фовісти створювали художні образи, використовуючи чисті, насичені, відкриті кольори. Свою глузливу і дещо образливу назву фонізм одержав від критиків у 1905 році після виставки на Осінньому салоні у Парижі. Головними героями виставки були Анрі Матісс, Моріс де Вламінк, Андре Дерен, Альберт Марке, Рауль Дюфі та ін. Об'єднання проіснувало всього два роки, але залишило яскравий відбиток в історії мистецтва.

Футуризм («майбутнє») — спроба створити мистецтво майбутнього, відкинувши досягнення минулого. Італійці Дж. Балла та Дж. Северині висловлювали свої ідеї в маніфестах та у картинах, де намагалися передати рух, технічний прогрес, зростання темпу життя.

Розповідь учителя супроводжується демонстрацією репродукцій картин, що є характерними для даної течії:



Імп-арт («неможливе мистецтво») — досліджує властивості просторового сприйняття. Майстри імп-арту зображують об'єкти, які не можуть існувати реально: їхні елементи з'єднано між собою так, як фізично поєднати їх було б неможливо.

Яскравими представниками імп-арту вважають М. К. Ешера та Роба Гонсалвеса.



Слово учнів:

У ХХ столітті в архітектурі (еволюція органічного стилю) також відбувся переворот у зв`язку з появою нових форм, застосування нових матеріалів. Архітектори перевели орієнтири на планетарні, світові масштаби. У мистецтві архітектури поступово змінилася система цінностей. Якщо до цього у проектуванні на першому плані були завдання естетизації, то згодом головною метою стає найбільш раціональне вирішення практичних завдань.



Презентація – Модерн. Архітектура

Слово учнів:

ХХ століття ознаменоване відкриттям і надзвичайно швидким поширенням нових видів і жанрів музики, розрахованих на масову аудиторію. Так, у 20 – роки завойовує популярність джаз, а у 50 – 60 роки – рок. Одним із реформаторів популярної музики був американський співак Єлвіс Преслі.

Ціла епоха в рок – музиці ХХ століття належить творчості групи «Бітлз» - квартету в складі Джона Леннона, Пола Макартні,Джона Гаррісона, Рінго Стара.

Презентація.

Портрет Елвіса Преслі.

Група «Бітлз»

Слово учнів:

На землі минуло багато епох, і кожна з них приносила в мистецтво щось своє…

Але в усі часи художники прагнули не лише відобразити дійсність такою, як вона є, але й показати глядачеві те, що він, може. Й не помітив би, якби не мистецтво, а далі не замислився б над деякими речами, якби не мистецтво.

Основні напрями модернізму

Напрями Представники

Фовізм - Анрі Матісс, Моріс де Вламінк, Андре Дерен, Альберт Марке, Рауль Дюфі

Експресіонізм - Е. Кірхнер, Е. Нольде, О. Кокошка, О. Дікс, Едвард Мунк

Кубізм - іспанець Пабло Пікассо та француз Жорж Брак

Футуризм - Італійці Дж. Балла та Дж. Северині

Дадаїзм - Марсель Дюшан, Франсіс Пакабія, Ман Рей.

Сюрреалізм - Сальвадор Далі, Їв Тангі, Хуан Міро, Рене Магритт.

Абстракціонізм — Василь Кандинський

Оп-арт - Віктор Вазарелі та Бріджит Райлі

Поп-арт - Р. Раушенберг, Р. Ліхтенштейн, К. Ольденбург.

Імп-арт - М. К. Ешера та Роба Гонсалвеса.

IV. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Вчитель демонструє відеоряд репродукцій із яскравими прикладами різних стилів та напрямів модернізму, учні в усній або письмовій формі класифікують твори мистецтва до відповідних течій.

X. Грис. «Гітара»; Ж. Брак. «Чоловік з люлькою» — кубізм;

С. Далі. «Волосся»; X. Міро. «Материнство» — сюрреалізм;

М. Дюшан. «Механізм для подрібнення шоколаду» — дадаїзм.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Запитання до учнів:

• Які нові поняття і терміни вивчили на уроці?

• Які з течій модернізму особливо вразили? Чому?



Висновок

Не можна цілковито заперечувати те, що відрізняється, перебуває поза звичними межами розуміння. Необхідно спершу зрозуміти, а не засуджувати. Це саме стосується не тільки мистецтва, але й складних, іноді, міжособистісних стосунків.

Світ – це велика непізнана загадка, що відкривається поступово і тільки тим, хто має терпіння і розуміння.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати міні-твір на тему «Якщо б зустрілися у часі Сальвадор Далі та Казимир Малевич, про що б вони запитали один у одного?».



ХІД УРОКУ

I.Організаційна частина

II.Повідом



ХУДОЖНІ НАПРЯМИ МИСТЕЦТВА ХХ СТОЛІТТЯ.

ОСНОВНІ ТЕЧІЇ МОДЕРНІЗМУ

Найвизначніші витвори мистецтва геніальних творців уміщуються в серці людини.

Станіслав Єжи Лец

Ведуча:

Сьогодні у нас цікаве заняття, присвячене образотворчому мистецтву другої половини ХХ століття. Що збагатило світову культурну скарбницю новими досягненнями,пошуками, знахідками.



Ведуча:

ХХ століття принесло людству небачені технічні можливості, але й примусило відмовитися від звичайного погляду на світ. Наука переглянула значну частину «беззаперечних істин» нового часу. Гуманістичні цінності відродження та Просвітництва вже не були підтримкою людині. Вона сама повинна була захищати їх у світових війнах і тоталітарних режимах. Людина дійшла висновку: досягнення минулого стали доречними. І людство залишилося віч – на – віч із грізним і таємничим світом, як у первісні часи. Але всупереч усьому, одні шукали вихід у продовженні культурних традицій минулого, інші бажали відновити втрачені зв`язки з природою.



Ведуча:

Розмаїття напрямів – характерна ознака мистецтва ХХ століття. Уже в першій половині ХХ століття багато художників шукали нових форм та засобів вираження. Так з`явився авангард, що постав проти традиційних форм. Ознаки авангардизму виявилися у багатьох напрямах модернізму.



Ведуча:

Почнемо це ознайомлення з напрямами сучасного мистецтва з того, що попрямуємо до віртуальної художньої галереї. Учні з групи «Екскурсоводи» будуть вашими помічниками у «у світі незвичайного».



Ведуча:

1 зала – Сююреалізм – екскурсовод Іванова Вікторія

2 зала – Абстркціонізм – екскурсовод Чехун Юлія

3 зала – Дадаїзм – екскурсовод Пастухов Віталій

4 зала – Кубізм – екскурсовод Іванова Марина

5 зала – Експресіонізм – екскурсовод Пастухов Віталій

6 зала – Он – арт – екскурсовод Солоденко Аліна

7 зала – Поп – арт – екскурсовод Чехун Юлія

8 зала – Фонізм – екскурсовод Кибукевич Діана

9 зала – Футуризм – екскурсовод Алексічук Майя

10 зала – Імп – арт – екскурсовод Солдатова Анна

Ведуча:

У ХХ столітті в архітектурі (еволюція органічного стилю) також відбувся переворот у зв`язку з появою нових форм, застосування нових матеріалів. Архітектори перевели орієнтири на планетарні, світові масштаби. У мистецтві архітектури поступово змінилася система цінностей. Якщо до цього у проектуванні на першому плані були завдання естетизації, то згодом головною метою стає найбільш раціональне вирішення практичних завдань.



Презентація – Модерн. Архітектура

Ведуча:

ХХ століття ознаменоване відкриттям і надзвичайно швидким поширенням нових видів і жанрів музики, розрахованих на масову аудиторію. Так, у 20 – роки завойовує популярність джаз, а у 50 – 60 роки – рок. Одним із реформаторів популярної музики був американський співак Єлвіс Преслі.

Ціла епоха в рок – музиці ХХ століття належить творчості групи «Бітлз» - квартету в складі Джона Леннона, Пола Макартні,Джона Гаррісона, Рінго Стара.

Презентація.

Портрет Елвіса Преслі.

Група «Бітлз»

Ведуча:

На землі минуло багато епох, і кожна з них приносила в мистецтво щось своє…



Але в усі часи художники прагнули не лише відобразити дійсність такою, як вона є, але й показати глядачеві те, що він, може. Й не помітив би, якби не мистецтво, а далі не замислився б над деякими речами, якби не мистецтво.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©wishenko.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка