Районний чемпіонат крокс основні правила гри



Скачати 361.36 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації21.03.2019
Розмір361.36 Kb.
ТипКонкурс
  1   2   3

Районний чемпіонат КРОКС

ОСНОВНІ ПРАВИЛА ГРИ

ВДТО «КРОКС» рекомендує проводити зустрічі будь-якого рівня (чемпіонати школи, міста, району тощо) відповідно до нижченаведених правил конкурсів.



2.1. Учасники зустрічей.

Учасниками змагань можуть бути учні загальноосвітніх навчальних закладів, вік яких не перевищує 18 років.

Команда складається з 7 дітей (двох суддів, одного капітана, двох хлопців та двох дівчат) та не більше 2 керівників.

В особистій першості беруть участь не більше семи дітей від одного закладу:



Керівники команди подають організаторам до початку змагань:

  • заявку на участь у змаганнях на офіційному бланку відряджуючої організації за формою (приклад заявки наведено в додатку 1.

Учасники повинні мати:

  • оригінал свідоцтва про народження (паспорт);

  • ручку (олівець, фломастер, суддям тільки з червоною пастою);

  • естетичну нагрудну емблему;

  • для учасників особистої першості — охайний нагрудний знак із своїм іменем (для кожного із двох своїх суддів також. Висота літер не менша 2 см, товщина ліній скрізь не менша 2 мм).

Про форму. Якщо Ви приїдете у красивій формі, то, по-перше, це залишить про Вас приємніші враження, згадки; по-друге, це підкреслить, що Ви  єдине ціле не лише внутрішньо.

2.2. Конкурси.

  • Всі учасники кожної зустрічі виконують абсолютно однакові завдання, що забезпечує максимальну об'єктивність.

  • Конкурси "Україна", "Вік" та відбірковий етап суддів є наскрізними, тобто їх результати враховуються у всіх зустрічах турнірів, включно з фіналом.

  • Всі аркушики із відповідями підписуються у правому верхньому куті, над пунктирними рисками (учасники особистої першості пишуть своє ім’я (псевдонім), а команди – свою назву, можна скорочено).

  • Майже в усіх письмових конкурсах відповіді пишуться після надрукованої подвійної риски. Відповідь, написана в іншому місці — над рискою, під рискою, не зараховується, а команді (учаснику) нараховуються штрафні бали згідно п.3.4.

  • У конкурсах, де треба здавати написану відповідь, можна це зробити і раніше відведеного часу. Тоді при однаковій якості відповідей перевага буде як правило у того, хто здав раніше.

  • Аркушики з відповідями здаються ВНИЗ НАПИСАНИМ, охайним стосом на спеціальний, один на всіх, стілець, а суддя на задній стороні кожного аркушика записує, яким по порядку його здано.

  • Якщо у розумовому конкурсі з однозначними відповідями учасник дає на одне запитання два варіанти відповіді, то оцінюється правильність лише першого варіанту.

  • Якщо відповідь учасника відрізняється від правильної на одну літеру (наприклад, дівіденд замість дивіденд), це зараховується як 0,5 відповіді. Розходження у дві літери вважається неправильною відповіддю.

  • У конкурсах «Весела розминка» та «Слова, слова…» якщо відповідь учасника відрізняється від правильної на одну літеру, це зараховується як неправильна відповідь.

  • Літери Г та Ґ вважаються однаковими.

  • Якщо раніше відведеного на виконання конкурсу часу не здав відповідь єдиний учасник, то йому відводиться на здавання не більше 1 хвилини (за винятком «Кроксворду» та «Крокс-чайнворду»).

  • У конкурсах, де треба визначити черговість виступів, починає той, хто на той момент має більшу кількість набраних очок, при рівній кількості очок — той хто першим записаний в гратці у головних суддів.

  • У всіх спортивних конкурсах дозволяється користуватись своїм реквізитом, який повинен відповідати вимогам даного документу. Невідповідність реквізиту вимогам оцінюється як спроба нечесної боротьби і карається штрафом;

  • Час початку конкурсу відраховується із моменту виклику ведучим учасника на старт.

  • Сумнівні, спірні моменти трактуються як правило НЕ НА КОРИСТЬ УЧАСНИКІВ.

  • Під час зустрічі учасникам не дозволяється користуватися ніякими друкованими або електронними джерелами інформації,у той час як кількість писаного від руки (усіляка додаткова довідкова інформація) ніяк не обмежується. Під час зустрічі ведучий має право перевірити зошити команд у разі висунення претензії якоїсь з команд-учасниць.

  • Протягом кожної зустрічі учасники не здійснюють ніяких контактів з глядачами, тому тих, кому з дозволу ведучого треба вийти, супроводжує член оргкомітету.

  • Під час письмових конкурсів глядачі та учасники не можуть підходити одні до других.

  • Висувати претензії можуть лише представник команди, її капітан (у особистій першості — учасник), суддя; доречні претензії по можливості враховуються, а безпідставні караються штрафом згідно п.3.4;

  • Нічиєї у наших зустрічах не буває. Якщо у учасників однакова підсумкова кількість очок, то для них призначається ДОДАТКОВИЙ КОНКУРС(у командній першості — для капітанів команд): літери якогось слова (найчастіше із 8 літер) розташовані по колу за годинниковою стрілкою чи проти (учасник цього не знає), а дві літери не написані. Хто першим вигукне правильну відповідь (кількість вигуків не обмежується) той учасник (команда) і посяде місце вище, ніж суперник.

Приклад:



Відповідь: ПЕРЕМОГА.

2.3. Суддівство.

ГОЛОВНЕ ЗАВДАННЯ всіх суддів  слідкувати за дотриманням всіма присутніми правил чемпіонату. Судді — це уповноважені діти тих команд та учасників, які змагаються, і які успішно подолали відбірковий етап. Судді можуть брати участь як учасники у конкурсах "Організованість", "А судді хто?", "Спритність", "Човник".

Судді розбиваються за їх бажанням (якщо не вдається врахувати їх бажання, то кидається жереб) НА ЧОТИРИ ГРУПИ: «ГОЛОВНІ», «ІНФОРМАТОРИ», «ПОЛЬОВІ», «ЛИСТОНОШІ» (від однієї команди  у різних групах). Всі судді під час зустрічей повинні мати ручку виключно із червоною пастою.Судді, у яких відсутня червона ручка, до суддівства не допускаються, а їх команда отримує потрійний штраф. Якщо у судді буде виявлено наявність не червоної ручки, в усіх розумових конкурсах його команда займає останнє місце.

«ГОЛОВНІ» судді порівнюють відповіді учасників із тими зразками, які дасть їм ведучий, та у кожному конкурсі визначають: РЕЗУЛЬТАТ, МІСЦЕ, та ОЧКИ. Вони ж записують результати неписьмових конкурсів у відомість. «ГОЛОВНІ» судді НЕ перевіряють відповіді СВОЄЇ команди (окрім екстрених випадків, наприклад головний суддя лише однієї команди пройшов конкурс «Судді-відбір»).

Для «куп малих»: головні судді, що успішно подолали відбір перевіряють завдання, визначаючи лише кількість правильних відповідей в учасника (команди), розсортовують аркушики за номерами учасників(команд) та відносять до операторів комп’ютера.

«ІНФОРМАТОРИ» за допомогою відомості, яку дасть їм на початку зустрічі ведучий, постійно підраховують суму очок учасників та показують ведучому місця учасників.

Для «куп малих»: інформатори, що успішно подолали відбір,під час проведення гри допомагають ведучому.

«ПОЛЬОВІ» знаходяться між учасниками та глядачами, готують реквізит, фіксують недозволені контакти, підказки, порушення норм поведінки, допомагають ведучому фіксувати результати.

«ЛИСТОНОШІ» (їх двоє) сидять біля стільця, на який здаються письмові відповіді, приносять та відносять ведучому аркушики із завданнями, фіксують на звороті аркушиків черговість їх здавання, повідомляють ведучого про момент здавання аркушика передостаннім учасником.

СУДДІВСЬКІ ПОМИЛКИ. Щодня члени оргкомітету аналізують роботу суддів (оцінювання, нарахування очок) та визначають, кому з учасників у кожному із конкурсів судді по неуважності нарахували зайві очки. З учасника (команди), якому було нараховано найбільшу кількість таких зайвих очок, у наступній з його участю зустрічі (навіть якщо вона і наступного року) знімається по 3 очка за кожну помилку суддів.

Якщо судді неправильно визначили результати, місця або очки, і це залишилось непоміченим до оголошення результатів зустрічі, то після її завершення претензії не розглядаються, а враховуються як необґрунтована претензія.



ПРАВИЛА ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСІВ ТА ЗРАЗКИ ЗАВДАНЬ

3.1. Конкурси, спільні для особистої та командної першостей.

"УКРАЇНА”. Учасники сідають у ігровому залі так, щоб поряд не було представників одного осередку, представників команд та вболівальників. Ведучий перевіряє розсадку учасників та видає кожному аркушик для тестування. Питання конкурсу стосуються історії, географії, культурної спадщини, спортивної слави України тощо.

Ведучий зачитує двічі кожне із 15 запитань та чотири варіанти відповіді, один із яких вірний. Із чотирьох варіантів відповідей учасники вибирають на їх думку правильний, і у тест-аркушик навпроти номера запитання записують номер варіанту (див. праворуч приклад заповненого учасником аркушика).

Після 15-го запитання ведучий за бажанням учасників в швидкому темпі перечитує запитання і варіанти відповідей, а учасники здають аркушики.

Місця для учасників особистої першості визначаються за кількістю правильних відповідей, для командної першості — за сумою відповідей усіх семи її учасників.

Зразки запитань:

1. Якого язичницького бога стародавні слов’яни називали «Сонячним»?

1. Дажбог. 2. Перун. 3. Лель 4. Стрибог



2. Назва острова на якому з 1593 по 1709 роки перебувала Запорізьська Січ.

1. Тотомак 2. Джирилгач 3. Базавлук 4. Пороговець.



3.Середньовічна назва «Аскольдової могили» в .м.Києві.

1. Бабин яр 2. Протасів яр 3. Зміїне урочище 4. Угорське урочище і т.д.



Відповіді:

1. 1;

2. 3;

3. 4. …





Увага! Якщо учасник, наприклад, на перше запитання на аркушику написав відповідь не «1», а «Дажбог», або «а)», то таку відповідь не слід зараховувати як правильну.

3.2. Конкурси особистої першості.




Увага! Якщо в результаті проведення одного з конкурсів— «КРОКС-ЧАЙНВОРД», «ПРИСЛІВ’Я», «ДІЛОВА ЛЮДИНА», «2Х2», «ПЕРЕКЛАДАЧІ», «ФРАГМЕНТ», «РЕБУС», «ІНФОРМАЦІЯ» у кількох учасників немає жодної правильної відповіді, то ці учасники автоматично займають останнє місце в даному конкурсі і відповідно порівну ділять очки.

"ВІК". За допомогою оригіналів або завірених копій наявних документів визначається вік учасників (дні, місяці, роки) станом на перший день змагань. Чим молодший учасник, тим вище місце він посяде у конкурсі. Якщо документ про вік відсутній, учасник займає останнє місце у конкурсі «Вік» і надалі змагається поза конкурсом і ніяких відзнак та призів не отримує. Якщо таких учасників декілька — вони ділять останні місця в конкурсі.

"КРОКСЧАЙНВОРД".Відволікаючись на інші завдання, за допомогою гратки (див. її зразок праворуч) розгадати якомога більше слів та встигнути виписати їх на спеціальний аркуш максимум за 30 хвилин. У той час як учасники розв’язують кросчайнворд, паралельно проводяться інші конкурси особистої першості.

Місця визначаються за кількістю правильних відповідей, при рівній кількості відповідей вище місце отримує учасник, який здав аркушик раніше.

Приклад запитань:1. Нижня палата парламенту в Німеччині. 2.Напівдорогоцінний камінь. 3.Установлення авторства твору на основі відомостей про його походження. 4. Столиця країни в Африці. 5.Єдиний природний комплекс живих та неживих організмів. 6.Богиня давньоримської міфології. 7. Аромат. 8. Спосіб швидкого отримання освіти. 9. Богиня давньоримської міфології. 10. Точка орбіти небесного тіла, найвіддаленіша від центра тіла, навколо якого здійснюється обертання. 11. Твердий кістковий наріст на голові деяких ссавців. 12.Загальна назва шарів атмосфери (до 100 км). 13. Одиниця маси в Латинській Америці. 14.Наука про закономірності розвитку та функціонування найвищої творчої діяльності людини. 15.Хижий птах. 16.Французький шахіст. 17. Відколений шматок чого-небудь твердого. 18.Морський рак

Відповіді: 1.Бундестаг; 2.агат; 3.атрибуція;. 4.Яунде; 5.екосистема; 6.Аврора; 7.амбре; 8.екстерн; 9.Ніка 10.апоцентр; 11.ріг; 12.гомосфера; 13.Ароба; 14.акмеологія; 15.яструб; 16.Бакро. 17.осколок 18. краб.




Увага!Загадане слово починається у клітинці з числом, але не обов’язково закінчується там, де починається наступне. Тобто, наприклад, відповідь на перше запитання може містити більше 8 літер, на друге більше 3, і т.д.

"ВЕСЕЛА РОЗМИНКА". Відповіді на нестандартні, з гумористичним ухилом, запитання.Для «куп малих»відповіді даються письмово, для інших зустрічей — усно.

Усний варіант проведення. Перед запитанням (всього їх 10) ведучий каже, із скількох літер складається слово-відповідь. На задане запитання відповідає той, хто першим підняв руку, при чому учасник може підняти руку не дослухавши запитання до кінця. Якщо відповідь учасника не вірна, то він на це запитання більше не відповідає, а відповідає той учасник, який підняв руку другим, тоді третій і т.д.

Якщо ніхто не піднімає руку, то ведучий починає називати по одній, починаючи з першої, літери слова-відповіді доти, доки не залишиться остання літера слова. Після зачитання ведучим передостанньої букви у учасників є 3 секунди, щоб підняти руку, в іншому випадку запитання знімається.

Якщо відповідь учасника відрізняється від правильної на одну літеру, запитання знімається, а учаснику не зараховується0,5 відповіді.

Місця визначаються за кількістю правильно сказаних відповідей.

Письмовий варіант проведення— максимум за 5 хвилин учасники записують відповіді на 10 запитань на аркушику, на якому зазначена кількість літер у кожному слові-відповіді.

Місця визначаються за кількістю правильних відповідей, при рівній кількості відповідей вище місце отримує учасник, який здав аркушик раніше.

Приклад:

Відповіді  слова з СЕМИ літер.



1.Незрозуміле бабусине слово.

2. Відбір претендентів по новому.

3. Грецький «гопак»…

Відповіді:

1. Архаїзм;

2. Кастинг;

3. Сіртакі…
"ПАМ'ЯТЬ". Ведучий максимально швидко називає 10 різних літер у вигляді початкових літер слів, наприклад: «М  Марина, А  Андрій, Ц  циган ...», і після його слова "марш", сказаного після десятої літери, учасник намагається по пам'яті написати всі ці літери у такому ж порядку. До команди «марш» ручка (чи інший засіб для писання) учасника повинна лежати на столі.

Місця визначаються по сумі допущених помилок,при рівних сумах вище місце отримує учасник, який здав аркушик раніше.

Визначення результату учасника:

Якщо учасник написав правильну літеру навпроти відповідного номера, за неї він отримує 0 балів.

Якщо учасник написав літеру, яка не диктувалася, за неї він отримує 10 балів.

Якщо учасник написав якусь літеру вдруге, за неї він отримує 10 балів.

Якщо учасник написав літеру, яка диктувалася, але не на своєму місці, то за неї він отримає кількість балів, рівну різниці між написаним місцем і тим, на якому вона була продиктована. При повторі літери заліковою вважається найменш точна літера.

Роз'яснення визначення результатів на прикладі 5-ти літер:


Продиктовано:

Написано учасником:

Бали

Коментар

А

А

0

Літера на своєму місці

М

Т

10

Літера «Т» не диктувалася

Ц




10

Не написана ніяка літера

К

М

10

Повтор літери «М»

П

М

3

Менш точна літера «М», замість другого місця написана на п’ятому, 5-2=3

Отже, результат учасника: 0+10+10+10+3=33

2Х2”.Користуючись лише ручкою та не користуючись обчислювальними засобами, максимум за 5 хвилин обчислити значення 5 арифметичних виразів.



Місця визначаються за кількістю правильних відповідей, при рівній кількості відповідей вище місце отримує учасник, який здав аркушик раніше.

Приклад:

1.2,32-1,32=

2. 6,12-2*6,1*1,1+1,12=

Відповіді:

1. 3,6

2. 16

"РЕАКЦІЯ". Конкурс проводиться з допомогою ПК. На екрані зображено круг, і в момент зміни його кольору необхідно якомога швидше натиснути на ліву клавішу мишки. Програма пропонує 5 спроб, і сама автоматично підраховує середній результат в секундах. У випадку, якщо учасник «клікнув» мишкою до зміни кольору, йому зараховується штрафний час 1 секунда. Після 5 спроб на екрані буде показано середній результат, який і буде зарахований учаснику.

Програму для підготовки можна скачати за адресою:



http://gameinside.ua/download.php?area=files&id=63.

Місця учасників визначаються за середнім результатом п’яти спроб.

"ОКОМІР". Пропонується один з двох типів завдань:

1)Учасники на око визначають кількість однорідних предметів до 1000 штук (сірників, горіхів, папірців, насінин тощо), які ведучий близько 10 секунд демонструє усім учасникам одночасно або кожному індивідуально. Після команди «марш» учасники максимум за 15 секунд здають аркушики зі своїм варіантом.

2)Учасники визначають масу предмета масою до 1000 г, по черзі тримаючи предмет в руках до 5 секунд, і записують на аркушик відповідь в грамах. Після команди ведучого «марш» учасники максимум за 15 секунд здають аркушики зі своїм варіантом.

Місця визначаються за величиною допущеної похибки (чим менша — тим вище місце) чи враховувати порядок здавання — на розсуд ведучого.

"ГОЛ". Провести ногами м'яч навколо двох кегель, розташованих на відстані 2,5; 3; 3,5 або 4 метри (відстань за жеребом перед конкурсом визначає наймолодший учасник), траєкторією "вісімка" (див. схему праворуч). Стартова позиція: м’яч на точці посередині на лінії старту-фінішу між кеглями, фініш —по моменту торкання ногою м'яча на лінії старту-фінішу або за нею. Напрям виконання «вісімки» учасник визначає на власний розсуд.

Помилкою виконання вважається:

  1. якщо м'яч торкнувся чогось стороннього крім ступнів учасника;

  2. учасник збив кеглю;

  3. ступня учасника пройшла не поза кеглею.

Місця визначаються спочатку за часом правильного проходження повної дистанції, далі — за більшою відстанню до помилки, при однаковій відстані за часом проходження.




Увага!Відстань до помилки визначається наступним чином (наприклад, якщо між кеглями 2,5 м):

1,25 м, якщо до моменту помилки м’яч перетнув лінію першої кеглі;

2,5 м, якщо до моменту помилки м’яч перетнув центральну лінію після обходу першої кеглі;

3,75 м, якщо до моменту помилки м’яч перетнув лінію другої кеглі;

5 м, якщо до моменту помилки м’яч перетнув центральну лінію після обходу другої кеглі.


"ПРИСЛІВ'Я". Максимум за 5 хвилин із кожного з 5наборів слів виписати зайве слово, яке не входить у прислів’я, яке можна скласти із решти слів набору.

Приклад:

1. Стіни авжеж удома і милі гріють;

2. Розумний на ледачий мерзне і печі;

3. Без обов’язково як вчений меду бджола без практики.

Відповіді:

1. Милі(тому що «Удома авжеж і стіни гріють»);

2. Розумний(тому що «Ледачий і на печі мерзне»);

3. Обов’язково(тому що «Вчений без практики, як бджола без меду»).




Увага!Правильна відповідь у цьому конкурсі — одне зайве слово, а не саме прислів’я.

Місця визначаються за кількістю правильних слів-відповідей, при рівній кількості відповідей вище місце отримує учасник, який здав аркушик раніше.

"ПЛАНКА". Якомога скоріше виконати 10 стрибків через планку, встановлену на висоті 30 см із торканням підлоги кожного разу обома ногами (стрибки ведучий рахує уголос). Якщо планка збита, то слід поставити її на місце і продовжувати виконання вправи. Стрибки поза планкою при умові, що вони виконані на висоті, нижчій за висоту планки, не рахуються ведучим (ознака цього — коли ведучий при підрахунку почав повторювати одне і те саме число).

Місця визначаються за часом виконання завдання.

"РЕБУС". Максимум за дві хвилини розгадати зашифроване за стандартними правилами слово, наприклад, таке, як праворуч (тут відповідь- ГОЛОВА).

Місця визначаються за часом здавання правильних відповідей.

"СНАЙПЕР". Вибити якомога більшу суму очок, кидаючи рукою три серії по три стріли у мішень, не переступаючи без дозволу ведучого лінію кидків. Відстань до мішені 1,5 м, висота її закріплення 1,5 м від її центру. Діаметр мішені — 20 см, товщина кілець 1,5 см. "Яблучко"  це 7 умовних очок. Максимальний час виконання — 15 секунд на серію, до заліку зараховується по дві кращих спроби з кожної серії.

В якості стріл використовуються стандартні швацькі голки довжиною до 55 мм із хвостовиком із квадратного зошитового паперу 5 х 5 см, який згорнутий у вигляді чотирьохпелюсткового стабілізатора та скріплений із голкою чотирма сірниками, стягнутими нитками).

Якщо учасник без дозволу ведучого заступив за лінію кидків під час виконання серії, результат усіх кидків серії анулюється.

Місця визначаються за сумою вибитих очок трьох серій.
СЛОВА ІЗ СЛОВА”. Із літер запропонованого слова максимум за 5 хвилин скласти якомога більше будь-яких українських слів, які є у сучасному орфографічному словнику української мови (до 200000 слів). Кожна буква слова може бути використана лише один раз. Наприклад, із слова РІВНОВАГА можна скласти слово НОГА, але не можна  ВОРОНА. Складені слова учасник записує у стовпчики, у кожний стовпчик ті, які починаються однаковими літерами.

Результат обчислюється як різниця між кількістю правильних слів та таких, які не відповідають вимогам завдання.

Місця визначаються за кращим результатом, при однакових результатах вище місце отримує учасник, який здав аркушик раніше.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©wishenko.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка