Основні поняття



Дата конвертації23.10.2017
Розмір445 b.


План

1. Етапи розвитку образотворчого мистецтва ХХ століття.

2. Розвиток української архітектури та скульптури.

3. Живопис та графіка ХХ століття.

4. Авангард – нове художнє явище ХХ століття.

5. Школа українських монументалістів М.Бойчука.

Основні поняття:

“модернізм”, “плюралізм”, “постмодернізм”, “полікультурність”, “толерантність”, “авангард”, “масова культура”

* перемога національно-визвольних змагань колоніальних народів; * крах тоталітарних режимів; * освоєння космосу, вивчення атому; * світові війни; * національно-релігійні конфлікти; * екологічні катастрофи ( Хіросіма, Чорнобиль); * міжнародний тероризм.

Новий стиль мислення
  • Плюралізм - визнання множинності істин

  • Полікультурність – розуміння і прийняття культурної своєрідності народів світу, активна взаємодія представників різних культур

  • Толерантність – терпимість до чужих поглядів, вірувань



ХХ століття – час виникнення нових видів мистецтва

- Кінематограф - Кольоромузика

- Арт-практики - Net – культура

( початок ХХ століття )

Заперечення ідеалів реалістичного мистецтва і протиставлення їм нових форм – абстрактних або надто експресивних

Реальне відтворення дійсності Відхід від традиційного

Пабло Пікассо Ігор Стравінський

ХХ століття – складна і суперечлива доба в історії України

1 етап – перші десятиліття – хвиля соціальних змін та інтенсивних модерністських експериментів у галузі мистецтва.

2 етапдесятиліття репресій, голодомору, лихоліть Другої світової війни, повоєнна розруха.

3 етап – піднесення мистецького життя – періоди відлиги

та застою – доба соцреалізму.

4 етап – національно-культурне відродження в незалеж-ній державі, виникнення перших ознак кіберкультури.



На 1 етапі - модернізм – це “уникнення реалістичних зображень” * створено мережу навчальних закладів, українізація освіти, розвиток бібліотечної та видавничої справи, створення професійних та аматорських колективів; культурно-просвітницька робота; * розвиток різних форм художньої творчості: український модернізм у архітектурі ( В.Городецький, Ф.Кричевський), авангард в образотвор- чому мистецтві (О.Богомазов, В.Єрмилов, О.Екстер, К.Малевич), відкриття школи монументального живопису М.Бойчука. На 2 етапі“Розстріляне Відродження” – трагедія культури 30-х * масові репресії – знищення діячів мистецтва, заборона українізації; * руйнування історико-культурних пам’яток, пограбування музеїв, театрів, храмів, знищення й вивезення мистецьких цінностей; * глибокий песимізм – основна риса художніх творів того часу; * тема патріотизму – провідна: художники (М.Дерегус, В.Касіян, О.Шовкуненко, малюнки Б.Пророкова “Це не повинно повторитися!”).



На 3 етапіпартійно-ідеологічне керівництво культурою – диктат влади – ідеологічна заангажованість, тенденційність * творчість молодої генерації художників (Т.Яблонської, І. Марчука, В.Зарецького, В.Задорожного та інших); * поширення експериментаторства в галузі сучасних художніх технік, поява нових мистецьких жанрів, розвиток народного декора- тивно-ужиткового мистецтва. На 4 етапівідродження різних сфер національної художньої культури – зняття ідеологічних обмежень – інтеграція українського мистецтва в європейський і світовий культурний простір – розвиток постіндустріального інформаційного суспільства * поєднання стилів нео (необароко, неокласицизм, неофольклоризм тощо) і net культури; виникнення різнобарв’я стилів (еклектика); * поширення масової культури; відбувається синтез мистецтв (світлові вистави, рок-опери, відео- кліпи тощо); * співіснування різних духовних світів;





( від французького “новітній”, “сучасний”) Стильовий напрям у європейському та американському мистецтві (переважно в архітектурі, образотворчому й декоративно-ужитковому мистецтві) кінця ХІХ — початку ХХ століть. Основними його елементами є використання синусоїдальних ліній, стилізованих квітів, язиків полум'я.



Головний засіб – лінія 1.Використання декоративного оздоблення: - вишукані орнаменти з рослинними мотивами; - зображення фантастичних тварин, людей, масок. 2. Вільне асиметричне розташування елементів Використання елементів українського народного національного



















Перевірь себе! Український авангард і його особливості













Модерн Вільний, асиметричний Запанував, поширився, прикрасив Художній стиль европейського мистецтва Краса Модерн Новітній, сучасний, Створює, захоплює, вражає Джерело краси в мистецтві ХХ століття Творчість Авангард активний, антиакадемічний увійшов, поширився, виявився нове художнє явище світового мистецтва неординарність




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©wishenko.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка