Орієнтовні питання до екзамену



Скачати 46.84 Kb.
Дата конвертації15.01.2018
Розмір46.84 Kb.

Орієнтовні питання до екзамену


  1. Співзвуччя. Гармонія. Акорд. Тризвуки. Види тризвуків. Консонуючі і дисонуючі тризвуки. Обернення тризвуків. Головні тризвуки в мажорі і мінорі. Їх розв’язання. З’єднання головних тризвуків. Побічні тризвуки мажору і мінору. Тризвуки на ступенях натурального і гармонічного мажору і мінору.

  2. Септакорд. Домінантсептакорд і його обернення. Розв’язання домінантсептакорда та його обернень. Ввідні септакорди (зменшений і малий). Септакорд ІІ ступеню (мінорний септакорд). Прояв акордів в мелодії.

  3. Метр. Затакт. Прості метри і розміри. Групування тривалостей в тактах простих розмірів. Складні метри і розміри. Відносно сильні долі. Групування в складних розмірах.

  4. Змішані метри і розміри. Групування тривалостей в тактах змішаних розмірів. Перемінні метри і розміри. Поняття про поліметрію. Синкопа. Групування у вокальній музиці.

  5. Лад. Мажорний лад. Гама натурального мажору. Ступені мажорного ладу. Побудова мажорної гами. Назва, позначення і властивості ступенів мажорного ладу.

  6. Інтервали та їх назви. Інтервал мелодичний і гармонічний. Кількісна (ступенева) і якісна тонова) величина інтервалів. Прості інтервали. Побудова інтервалів. Діатонічні інтервали. Інтервали між основними ступенями звукоряду.

  7. Збільшені і зменшені інтервали. Прості інтервали. Складені інтервали. Обернення інтервалів. Енгармонізм інтервалів. Діатонічні і хроматичні інтервали. Консонуючі та дисонуючі інтервали. Інтервали натуральних мажору і мінору. Інтервали гармонічних мажору і мінору. Стійкі і нестійкі інтервали. Розв’язання дисонансів. Розв’язання збільшених і зменшених дисонуючих інтервалів.

  8. Ритм. Особливі види ритмічного поділу. Знаки для збільшення нотних тривалостей. Акцент. Тріоль, Квінтоль. Септоль. Складна тріоль. Секстоль, дуоль і квартоль. Основний і вільний поділ тривалостей. Правопис штилів. Знаки для збільшення нотних тривалостей. Акцент. Групування тривалостей в такті.

  9. Звук, музичний звук, властивості музичного звуку, складові назви звуків, звукоряд. Альтерація і альтеровані ступені. Знаки альтерації. Енгармонізм звуків. Діатонічні і хроматичні напівтони і цілі тони.

  10. Тональність. Мажорні тональності дієзні та бемольні. Їх спорідненість. Ключові та випадкові знаки Квінтове коло мажорних тональностей. Енгармонізм мажорних тональностей. Гармонічний і мелодичний мажор.

  11. Мінорний лад. Гама натурального мінору. Ступені мінорного ладу і їх властивості. Гармонічний і мелодичний мінор. Тональності мінору.

  12. Розв’язання дисонансів незалежно від тяготіння (акустичного розв’язання).

  13. Паралельні тональності. Квінтове коло мінорних тональностей. Деякі риси спорідненості мажорного і мінорного ладу в музиці.

  14. Паралелізм тональностей. Визначення тональності музичного твору. Однойменні тональності. Однотерцові тональності.

  15. Стійкі і нестійкі інтервали. Загальне поняття про розв’язання інтервалів. Розташування інтервалів на ступенях гами. Інтервали натурального мажору.

  16. Діатоніка і хроматизм. Хроматичні звуки, узяті плавно і стрибком. Хроматичні інтервали. Хроматична гама. Правопис хроматичної гами. Секвенції з хроматизмами. Хроматична гама мажору і мінору. Альтерація ступеню ладу. Характерні хроматичні інтервали в мажорі і мінорі: зб.6, зб.3, зм.6, зм.3; їх розв’язання в ладу.

  17. Інтервали натурального мінору. Інтервали гармонічного мінору. Інтервали гармонічного мажору. Ладове розв’язання дисонансів.

  18. Розв’язання збільшених і зменшених інтервалів. Розв’язання великої і малої секунди, великої і малої септими. Ладове розв’язання консонансів.

  19. Початкові ладові утворення. Пентатоніка. Натуральні лади. Міксолідійський лад. Лідійський лад. Дорійський лад. Фрігійський лад. хідні і допоміжні звуки.

  20. Загальне уявлення про ладові функції акордів. Розташування акордів. Ладове розв’язання дисонуючих акордів домінантової групи.

  21. Розв’язання домінантсептакорда і його обернень. Розв’язання ввідних септакордів. Розв’язання акордів субдомінантової групи.

  22. Розв’язання зменшеного і збільшеного тризвуків. Поняття про альтеровані акорди. Гармонічна фігурація. Фактура.

  23. Перемінний лад. Мажоромінор. Домінантовий мінорний лад. Лад з двома збільшеними секундами (подвійно гармонічний).

  24. Збільшений і зменшений лади. Загальне поняття про період. Каденції і цезури. Речення. Фраза. Мотив.

  25. Загальне уявлення про модуляцію і відхилення. Модуляція в споріднені тональності. Співставлення тональностей. Спорідненість тональностей.


Приклади тестових завдань для контролю знань з дисципліни

«Сольфеджіо»

для студентів напряму підготовки 6.020204 Музичне мистецтво
1.Тонова величина визначає наступні якості інтервалу:

  1. чистий

  2. двічі збільшений

  3. малий

  4. консонуючий

  5. хроматичний

2.Складений інтервал, звуки якого знаходяться на відстані секунди через октаву:

  1. нона

  2. децима

  3. терцдецима

  4. квартдецима

3. П'ять ключових знаків має мажорна тональність:

  1. H - dur

  2. Des - dur

  3. Ges - dur

  4. Fis - dur

4. Характерними інтервалами гармонічного ладу є:

  1. зб.2

  2. зб.5

  3. зм.4

  4. зм.7

  5. зм.5

  6. зб.4

5.У гармонічному ладу тональності D - dur зустрічаються тритони зм.5:

  1. e - b

  2. cis - g

  3. d - as

  4. fis - c

6. У гармонічному ладу тональності As - dur зустрічаються тритони зб.4:

  1. fes – b

  2. des – g

  3. es - a

  4. b – e

7. У гармонічному ладу тональності h - moll зустрічаються тритони зм.5:

  1. cis - g

  2. ais - g

  3. h – f

  4. dis - a


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©wishenko.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка