Міністерство культури україни



Скачати 192.41 Kb.
Дата конвертації15.01.2018
Розмір192.41 Kb.
ТипКонкурс

ВИМОГИ ДО ТВОРЧИХ КОНКУРСІВ

ДЛЯ АБІТУРІЄНТІВ НА ЗДОБУТТЯ

ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ

МОЛОДШИЙ СПЕЦІАЛІСТ”


Спеціалізація „ФОРТЕПІАНО”

Програмні вимоги з фаху

а) Виконання сольної програми.



  1. Поліфонічний твір.

  2. Два етюди.

  3. Одна або дві частини крупної форми (бажано сонатної).

  4. Один твір українського автора.

  5. Твір за вибором абітурієнта.

(Бажано представити різноманітні за характером твори).

б) Виконання гам (у обсязі вимог музичної школи).



Музична грамота

Абітурієнт повинен знати теоретичний матеріал в обсязі та якості, які є необхідними для володіння передусім практичними навичками у побудові, розв’язанні, визначенні, переліку назв тих чи інших музичних елементів тощо. Крім того, слід виявити обізнаність у літерному позначенні нот, назв октав, темпів та деяких прийомів виконання (італійською мовою).



Сольфеджіо

1. Написати одноголосний диктант у мажорній або мінорній тональності у формі періоду (8-10 тактів) у розмірі 2/4, 3/4 або 4/4. Інтонаційні труднощі – стрибки, хроматизми; ритмічні – ноти з крапкою, шістнадцяті у різних ритмічних групах, прості види синкоп, тріолі, паузи, заліговані ноти. Диктант програється 10 разів протягом 30 хвилин.

2. Спів:

а) гами мажорні (2-х видів) та мінорні (3-х видів) до 4 знаків включно від різних ступенів;

б) інтервали – великі, малі, чисті та діатонічні, тритони з розв’язанням на ступенях натурального мажору та мінору (вгору та вниз);

в) інтервали збільшені та зменшенні з розв’язанням (характерні – зб.5, зм.4, зб.2, зм.7 та тритони на ступенях гармонічного мажору та мінору);

г) інтервали – чисті, великі, малі, тритони та характерні інтервали із розв’язанням від даного звука;

д) акорди у тональностях мажору та мінору: головні тризвуки та їх обернення, зменшені тризвуки та збільшений тризвук з розв’язанням, домінантсептакорд (D7) та його обернення з розв’язанням, ввідні септакорди з розв’язанням;

є) акорди від даного звука: мажорні та мінорні тризвуки та їх обернення; зменшений та збільшений тризвук; D7 та його обернення, ввідні септакорди (малий та зменшений).

3. Слуховий аналіз:

а) інтервалів у послідовності (3-4);

б) акордів у послідовності (4);

в) ладів у звукоряді або мелодії.

4. Спів по нотах: мелодії з тактуванням у розмірах 2/4, 3/4, 4/4 та 6/8 однотональні з нескладними хроматизмами, відхиленнями у тональності І ст. спорідненості, що містять ритмічні труднощі: ноти з крапкою, паузи, заліговані ноти, синкопи, тріолі.



Українська мова

Диктант відповідно програми загальноосвітніх навчальних закладів (на базі 9 кл.)

Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (на базі 11 кл.)

Спеціалізація „ОРКЕСТРОВІ СТРУННІ ІНСТРУМЕНТИ”

Програмні вимоги з фаху

Клас скрипки та альта

1. Дві гами в обсязі 3-х октав (мажорна та мінорна) у помірному темпі, у ритмічному угрупуванні по 4, 8, 12, та 24 звуки легато, арпеджіо відповідно по 3 і 9 звуків легато.

2. Подвійні ноти (терції, сексти, октави у межах гами у 3 октави), основні штрихи (мартле, стакато, спікато, сотійе).

3. Два етюди на різні види техніки.

4. Один твір крупної форми (одну-дві частини концерту або сонати).

5. Одну п’єсу віртуозного характеру.



Читання з листа

Репертуар музичної школи, 1-2 клас.

1. Григорян. „Начальная школа игры на скрипке”. Москва, „Музыка”, 1988г.

2. Пархоменко. „Школа игры на скрипке”. Киш, „Музична Україна”, 1987р.

3. Тахтаджиев, „Скрипка”. Київ, „Музична Україна”, - 1980р.

4. „Пьесы и произведения крупной формы”. Москва, - 1986г.



Клас віолончелі

1. Одна мажорна гама у 3 октави у помірному темпі, у ритмічному угрупуванні по 4, 8, 12 та 24 звуки легато, арпеджіо відповідно по 3, 6, 9 легато та подвійні ноти (терції, сексти, октави).

2. Два етюди на різні види техніки.

3. Один твір крупної форми (одну-дві частини концерту або сонати).

4. Одну п’єсу віртуозного характеру.

Читання з листа

Репертуар музичної школи, 1-2 клас.

1. Р.С. Сапожніков. Школа гри на віолончелі.

2. Ю.О. Полянський. Крок за кроком.



Клас контрабасу

1. Мажорна гама в обсязі 2-х октав, у помірному темпі, організована по 2 та 4 звуки легато, арпеджіо відповідно по 3 звуки легато.

2. Один етюд (Сімандя, Нані, Кмет, Шторх). Сборник лёгких етюдов. Сост. Раков. Москва, - 1963г).

3. П’єса, або одна-дві частини класичної сонати (Гальяр, Марчело, Аріості).

Читання з листа не передбачається.

Клас арфи

1. Гами у межах усього звукоряду у помірному темпі; арпеджіо великі й малі зі зміною рук у помірному темпі; акорди чотиризвучні у помірному темпі.

2. Два етюди на різні види техніки.

3. Твір крупної форми (варіації, соната або сонатина – згідно програми).

4. Твір малої форми.

Музична грамота

Абітурієнт повинен знати теоретичний матеріал в обсязі та якості, які є необхідними для володіння передусім практичними навичками у побудові, розв’язанні, визначенні, переліку назв тих чи інших музичних елементів тощо. Крім того, слід виявити обізнаність у літерному позначенні нот, назв октав, темпів та деяких прийомів виконання (італійською мовою).



Сольфеджіо

1. Написати одноголосний диктант у мажорній або мінорній тональності у формі періоду (8-10 тактів) у розмірі 2/4, 3/4 або 4/4. Інтонаційні труднощі – стрибки, хроматизми; ритмічні – ноти з крапкою, шістнадцяті у різних ритмічних групах, прості види синкоп, тріолі, паузи, заліговані ноти. Диктант програється 10 разів протягом 30 хвилин.

2. Спів:

а) гами мажорні (2-х видів) та мінорні (3-х видів) до 4 знаків включно від різних ступенів;

б) інтервали – великі, малі, чисті та діатонічні, тритони з розв’язанням на ступенях натурального мажору та мінору (вгору та вниз);

в) інтервали збільшені та зменшенні з розв’язанням (характерні – зб.5, зм.4, зб.2, зм.7 та тритони на ступенях гармонічного мажору та мінору);

г) інтервали – чисті, великі, малі, тритони та характерні інтервали із розв’язанням від даного звука;

д) акорди у тональностях мажору та мінору: головні тризвуки та їх обернення, зменшені тризвуки та збільшений тризвук з розв’язанням, домінантсептакорд (D7) та його обернення з розв’язанням, ввідні септакорди з розв’язанням;

є) акорди від даного звука: мажорні та мінорні тризвуки та їх обернення; зменшений та збільшений тризвук; D7 та його обернення, ввідні септакорди (малий та зменшений).

3. Слуховий аналіз:

а) інтервалів у послідовності;

б) акордів у послідовності;

в) ладів у звукоряді або мелодії.

4. Спів по нотах: мелодії з тактуванням у розмірах 2/4, 3/4, 4/4 та 6/8 однотональні з нескладними хроматизмами, відхиленнями у тональності І ст. спорідненості, що містять ритмічні труднощі: ноти з крапкою, паузи, заліговані ноти, синкопи, тріолі.



Українська мова

Диктант відповідно програми загальноосвітніх навчальних закладів (на базі 9 кл.)

Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (на базі 11 кл.)

Спеціалізація „ОРКЕСТРОВІ ДУХОВІ ТА УДАРНІ ІНСТРУМЕНТИ”

Програмні вимоги з фаху

1. Гами до 4 знаків, їх тризвуки, D7, та зм.VII7 у помірному темпі та різними штрихами.

2. Два етюди різнопланового характеру (у повільному та швидкому темпах).

3. Дві різнохарактерні п’єси малої форми.



Ударні інструменти

Ксилофон:

1. Гами до з знаків, арпеджіо.

2. Дві п’єси, 1 етюд, тремоло. Малий барабан: поодинокі удари, двійки, трійки, 2 етюди.

Музична грамота

Абітурієнт повинен знати теоретичний матеріал в обсязі та якості, які є необхідними для володіння передусім практичними навичками у побудові, розв’язанні, визначенні, переліку назв тих чи інших музичних елементів тощо. Крім того, слід виявити обізнаність у літерному позначенні нот, назв октав, темпів та деяких прийомів виконання (італійською мовою).



Сольфеджіо

1. Написати одноголосний диктант у мажорній або мінорній тональності у формі періоду (8-10 тактів) у розмірі 2/4, 3/4 або 4/4. Ладо-інтонаційні труднощі: сполучення 3-х видів мінору, нескладні стрибки вгору та вниз. Ритмічні труднощі: ноти з крапкою, паузи, шістнадцяті тривалості. Диктант програється 10 разів протягом 30 хвилин.

2. Спів:

а) гами мажорні (2-х видів) та мінорні (3-х видів) до 4 знаків включно від різних ступенів;

б) окремі ступені у тональності та розв’язання нестійких ступенів;

в) інтервали – чисті, малі та великі у тональностях мажору та мінору (натуральних) та від звука вгору та вниз;

г) інтервали – зб.2 та зм.7 у гармонічному мажорі та мінорі, зб. 4 та зм.5 у натуральному та гармонічному мажорі та мінорі з розв’язанням. Ті ж інтервали від звука вгору та вниз з розв’язанням у тональностях мажору та мінору;

д) акорди у тональності: тризвуки головних ступенів та їх обернення; D7 та його обернення, ввідні септакорди з розв’язанням та від звука – мажорні та мінорні тризвуки та їх обернення; D7 та його обернення, ввідні септакорди з розв’язанням у тональностях мажору та мінору.

3. Слуховий аналіз:

а) мажорних (2 видів) та мінорних (3-х видів) ладів у звукорядах, тетрахордах;

б) окремих ступенів у музичному ладу;

в) інтервалів;

г) акордів.

4. Спів по нотах незнайомої мелодії з тактуванням у розмірі 2/4, 3/4 та 4/4.

Інтонаційні та ритмічні труднощі – відповідно диктанту.

Українська мова

Диктант відповідно програми загальноосвітніх навчальних закладів (на базі 9 кл.)

Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (на базі 11 кл.)

Спеціалізація „НАРОДНІ ІНСТРУМЕНТИ”

Програмні вимоги з фаху

Клас бандури

Технічна підготовка:

1. Грати мажорні і мінорні гами до 2-х знаків у помірному темпі такими ритмічними угрупуваннями: 1-1, 1-2, 1-3; тризвуки головних ступенів тональностей та їх обернення; арпеджіо мале, велике,.

Домінантсептакорд – грати у тональності Соль мажор.

2. 1-2 етюди на різні види техніки.

3. Читання з листа – рівень складності відповідає вимогам ІІІ класу музичної школи (Збірник „Бандура” ІІІ клас. Упорядник М. Гвоздь. Київ, „Музична Україна”, 1980).

Художня підготовка:

1. Поліфонічний твір.

2. Твір крупної форми.

3. Два твори різні за характером.

4. Два вокальні твори, різні за характером.

Клас балалайки

Технічна підготовка:

1. Гами мажорні та мінорні до 3 знаків на струні „ля” з переходом на струну „мі”.

Гра одноголосих гам ритмогрупами по 2,3 – 6 нот на акцент.

Прийом гри: бряцання, подвійний щипок, гітарні прийоми, дріб (велика та мала), тремоло;

Штрихи: при грі тремоло подвійними нотами – стакато, легато, маркато.

Арпеджіо: тонічне, субдомінантне, домінантове.

2. Один-два етюди на різні види техніки.

Наприклад: Н.Чайкін Етюд, А. Шалов Етюд-тарантела, Ю.Блінов Збірник „40 етюдів”.



Художня підготовка:

1. Твір крупної форми (варіаційна форма).

Наприклад: В.Андреєв Полонез, Мазурка, Сцена з балету і т.д.

2. Два різнохарактерні твори (один кантиленного характеру, другий – віртуозний).



Клас домри

Технічна підготовка:

1. Дві гами (мажорна та мінорна) до 3-х знаків у 2 та 3 октави – різноманітними динамічними відтінками, репетиції від 2 до 8 нот включно; ритмогрупи 2-8 нот різними штрихами; арпеджіо 3-х видів.

2. Два-три етюди на різні види техніки.

Наприклад: М. Шелест, М. Білоконєв. Етюди для домри, 5 кл.; Ф. Вольфарт. Етюди для скрипки; Ф. Мазас. 1з. Етюди для скрипки.



Художня підготовка:

3. Твір крупної форми.

Наприклад: А. Вівальді . Концерт ля мінор, ре минор, Соль мажор. І ч.; А. Комаровський. Концерти №2, 3; Ф. Зейц. Концерт №1, 2.

4. Два різнохарактерні твори (один – кантиленного характеру, другий – оригінальний або віртуозний).

Наприклад: Л. Боккеріні. Менует; К. Бем. Безперервний рух; Г. Верьовка. Лірична пісня; М. Вериківський. Українська сюїта (одну із 2-х пісень); В. Гомоляка. 10 п’єс для скрипки.

Клас гітари

Технічна підготовка:

1. Гами в обсязі 1-2 октав до 2-х знаків різними ритмічними малюнками (дуолі, тріолі, квартолі, квінтолі).

2. Два-три етюди на різні види техніки, складністю за V клас музичної школи.

3. Читання з листа. Наприклад: твір із збірки „Шестиструнна гітара”, 3 кл. музичної школи, упор. М. Михайленко, К., 1984р.



Художня підготовка:

1. Поліфонічний твір. Наприклад: дві-три частини з сюїт Р.де Візе, І. Ропкаллі, Х. Пурсел.

2. Твір крупної форми. Наприклад: сонати, сонатини Ф. Каруллі, М. Каркассі, Ф. Моліно та ін., а також рондо, фантазії.

3. Дві різнохарактерні п’єси (одна обов’язково українського автора).

Наприклад: О. Іванов-Крамськой Елегія, Поривання, А. Храбовський Прелюд, Ноктюрн.

Клас баяну, акордеону

Технічна підготовка:

1. Гами мажорні на 3-4 октави основними штрихами з кожного з 3-х рядів правої клавіатури (двома руками).

Арпеджіо мажорні. Акорди.

Мінорні гами одноголосні (по можливості).

Мажорні гами терціями (по можливості).

2. Один-два етюди на різні види техніки.



Художня підготовка:

1. Один поліфонічний твір (двоголосні інвенції Й.С. Баха та ін.).

2. Один твір крупної форми (по рівню складності на нижче V кл. музичної школи).

Наприклад: сонати Кулау, Гайдна, Яшчевича, Дербенко.

3. Один твір кантиленного характеру.

4. Один твір з елементами віртуозності, побудований на народному мелосі, чи оригінальний (не нижче рівня складності V кл. музичної школи).



Клас сопілки

Технічна підготовка:

1. Гами до 2-3 знаків, тризвуки головних ступенів та їх обернення, арпеджіо (велике, мале та ламане).

2. Два різнохарактерні етюди.

3. Читання з листа (рівень 3 класу музичної школи наприклад, Мазур, Скляр).



Художня підготовка

1. Твір великої форми.

Наприклад: сонати, сонатини, концерти Баха, Генделя, Вівальді.

2. Два різнохарактерні твори (один кантиленного характеру, другий – віртуозний).



Клас цимбал

Технічна підготовка:

1. Мажорні та мінорні гами до 2-3-х знаків на різні види техніки, тризвуки головних ступенів ладу та їх обернення.

2. Два етюди на різні види техніки.

Наприклад: О.Незовибатько, Д.Попічук, П.Теуту.

3. Читання з листа (рівень 3 класу музичної школи, наприклад: О.Незовибатько „Школа гри на цимбалах”).

Художня підготовка:

1. Твір великої форми (варіаційна форма).

Наприклад: полонези, мазурки Моцарта, Попадюка, Клебанова.

2. Два різнохарактерні твори (кантилена, оригінальний або віртуозний).



Музична грамота

Абітурієнт повинен знати теоретичний матеріал в обсязі та якості, які є необхідними для володіння передусім практичними навичками у побудові, розв’язанні, визначенні, переліку назв тих чи інших музичних елементів тощо. Крім того, слід виявити обізнаність у літерному позначенні нот, назв октав, темпів та деяких прийомів виконання (італійською мовою).



Сольфеджіо

1. Написати одноголосний диктант у мажорній або мінорній тональності у розмірі 2/4, 3/4 або 4/4 на протязі 30 хвилин з 10 програвань. Ладо-інтонаційні труднощі: сполучення трьох видів мінору, нескладні стрибки вгору та вниз по звуках акордів. Ритмічні труднощі: ноти з крапкою, шістнадцяті у різних групах.

2. Спів:

а) гами мажорні (2-х видів) та мінорні (3-х видів) до 4 знаків включно від різних ступенів;

б) окремі ступені у тональності та розв’язання нестійких ступенів;

в) інтервали – чисті, малі та великі у тональностях мажору та мінору (натуральних) та від звука вгору та вниз;

г) інтервали – зб.2 та зм.7 у гармонічному мажорі та мінорі, зб. 4 та зм.5 у натуральному та гармонічному мажорі та мінорі з розв’язанням. Ті ж інтервали від звука вгору та вниз з розв’язанням у тональностях мажору та мінору;

д) акорди у тональності: тризвуки головних ступенів та їх обернення; D7 та його обернення, ввідні септакорди з розв’язанням та від звука – мажорні та мінорні тризвуки та їх обернення; D7 та його обернення, ввідні септакорди з розв’язанням у тональностях мажору та мінору.

3. Слуховий аналіз:

а) мажорних (2 видів) та мінорних (3-х видів) ладів у звукорядах, тетрахордах;

б) окремих ступенів у музичному ладу;

в) інтервалів;

г) акордів.

4. Спів по нотах незнайомої мелодії з тактуванням у розмірі 2/4, 3/4 та 4/4.

Інтонаційні та ритмічні труднощі – відповідно диктанту.

Українська мова

Диктант відповідно програми загальноосвітніх навчальних закладів (на базі 9 кл.)

Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (на базі 11 кл.)

Спеціалізація „АКАДЕМІЧНИЙ СПІВ”

Програмні вимоги з фаху

Показати наявність голосових та музичних здібностей. Проспівати 2 твори (2 народні пісні, або народну пісню та романс чи нескладну арію), продекламувати (байку, вірш або прозу), порухатися під музику на сцені.

Друга частина іспиту: перевірка знань з музичної грамоти, сольфеджіо, володіння музичним інструментом.

Українська мова

Диктант відповідно програми загальноосвітніх навчальних закладів (на базі 9 кл.)

Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (на базі 11 кл.)

Спеціалізація „ЕСТРАДНИЙ СПІВ”

Програмні вимоги з фаху

Проспівати джазовий стандарт з імпровізацією, народну пісню, а cappella.

Друга частина іспиту: перевірка знань з музичної грамоти, сольфеджіо, володіння музичним інструментом.

Українська мова

Диктант відповідно програми загальноосвітніх навчальних закладів (на базі 9 кл.)

Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (на базі 11 кл.)

Спеціалізація „ХОРОВЕ ДИРИГУВАННЯ”

Програмні вимоги з фаху

1. Диригувати твором а cappella чи з супроводом.

2. Виконати нескладний вокальний твір.

3. Прочитати з листа нескладну партитуру для 2-голосного однорідного хору.

4. Відтворити задану мелодію та ритмічний малюнок.

5. Виконати програму на фортепіано: твір крупної форми, поліфонію, п’єсу, етюд.



Музична грамота

Абітурієнт повинен володіти навичками та знаннями з музичної грамоти у обсязі програми музичної школи: вміти визначати на слух елементи музичної мови (лади, інтервали, акорди).

Крім того, слід виявити обізнаність у літературному позначенні нот, назв октав, темпів та деяких прийомів виконання (італійською мовою).

Сольфеджіо

1. Написати одноголосний диктант у мажорній або мінорній тональності у формі періоду (8-10 тактів) у розмірі 2/4, 3/4 або 4/4.Ладо-інтонаційні труднощі: сполучення 3-х видів мінору, нескладні стрибки вгору та вниз. Ритмічні труднощі: ноти з крапкою, паузи, шістнадцяті тривалості. Диктант програється 10 разів протягом 30 хвилин.

2. Спів:

а) гами мажорні (2-х видів) та мінорні (3-х видів) до 4 знаків включно від різних ступенів;

б) інтервали – великі, малі, чисті та діатонічні, тритони з розв’язанням на ступенях натурального мажору та мінору (вгору та вниз);

в) інтервали збільшені та зменшенні з розв’язанням (характерні – зб.5, зм.4, зб.2, зм.7 та тритони на ступенях гармонічного мажору та мінору);

г) інтервали – чисті, великі, малі, тритони та характерні інтервали із розв’язанням від даного звука;

д) акорди у тональностях мажору та мінору: головні тризвуки та їх обернення, зменшені тризвуки та збільшений тризвук з розв’язанням, домінантсептакорд (D7) та його обернення з розв’язанням, ввідні септакорди з розв’язанням;

є) акорди від даного звука: мажорні та мінорні тризвуки та їх обернення; зменшений та збільшений тризвук; D7 та його обернення, ввідні септакорди (малий та зменшений).

3. Слуховий аналіз:

а) інтервалів у послідовності;

б) акордів у послідовності;

в) ладів у звукоряді або мелодії.

4. Спів по нотах: мелодії з тактуванням у розмірах 2/4, 3/4, 4/4 та 6/8 однотональні з нескладними хроматизмами, відхиленнями у тональності І ст. спорідненості, що містять ритмічні труднощі: ноти з крапкою, паузи, заліговані ноти, синкопи, тріолі.



Українська мова

Диктант відповідно програми загальноосвітніх навчальних закладів (на базі 9 кл.)

Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (на базі 11 кл.)

Спеціалізація „ТЕОРІЯ МУЗИКИ”

Музична грамота

1. Письмова робота з музичної грамоти включає:

а) приклад на групування тривалостей;

б) приклад на транспозицію (2 або 3-голосся);

в) побудова від даного звуку інтервалів та акордів;

г) визначення та побудова інтервалів та акордів у тональності;

д) знання побудови хроматичної гами.

Робота пишеться 45 хвилин.

2. На усному екзамені абітурієнт повинен показати знання:

а) фортепіанної клавіатури, назви октав, літературного позначення звуків, тривалостей, пауз, нот у скрипковому та басовому ключах;

б) основних видів метру та розміру, темпів та їх позначення;

в) мажорних та мінорних ладів 3-х видів (натурального, гармонічного та мелодичного), старовинних діатонічних ладів;

г) знання мажорних та мінорних тональностей до 7 знаків включно, квінтовий круг тональностей; паралельні, однойменні енгармонічно рівні тональності та споріднені тональності;

д) інтервалів на ступенях натурального мажору та мінору (чистих, малих, великих, діатонічних тритонів) та збільшених і зменшених у гармонічних ладах (зб.2, зм.7, зб.4, зм.5, зб.5, зм.4) з розв’язанням вгору та вниз; інтервалів, побудованих від звука вгору та вниз; енгармонізму інтервалів;

є) акордів: від звука (вгору та вниз), тризвуки 4-х видів, обернення мажорних і мінорних тризвуків, D7 з оберненнями, ввідні септакорди, а також у тональності головні тризвуки та їх обернення, септакорд V ступеня з оберненнями, VII та ІІ ступеня;

ж) побудову хроматичних мажорних та мінорних гам.

На усному екзамені передбачається перевірка набутих практичних навичок щодо вище означеного теоретичного матеріалу, а саме: побудова та розв’язання інтервалів, акордів, визначення, перелік або гра гам, ладів, тональностей, інтервалів, акордів та ін. (на фортепіано або усно).

Сольфеджіо

1. Написати одноголосний диктант у мажорній або мінорній тональності в обсязі 8-10 тактів у розмірі 2/4, 3/4 або 4/4. Інтонаційні труднощі – стрибки у мелодії, хроматизми. Ритмічні труднощі – ноти з крапкою, шістнадцяті, прості види синкоп, тріолі, паузи, заліковані ноти. Диктант програється 10 разів на протязі 30 хвилин.

2. Інтонаційні вправи (спів):

а) гами мажорні (2-х видів) та мінорні (3-х видів), старовинні діатонічні лади до 6 знаків включно від різних ступенів;

б) інтервали – великі, малі, чисті, діатонічні тритони з розв’язанням на ступенях натурального мажору та мінору (вгору та вниз);

в) інтервали – збільшені та зменшені з розв’язанням (характерні – зб.5, зм.4 та зб.4, зм.4) у гармонічному мажорі та мінорі;

г) інтервали – чисті, великі малі, тритони та характерні інтервали – від звука з розв’язанням;

д) акорди у тональностях мажору та мінору: головні тризвуки та їх обертання; зменшений та збільшений тризвук з розв’язанням, домінантсептакорд (D7) та його обернення, ввідні септакорди;

є) акорди від даного звука: мажорні та мінорні тризвуки та їх обернення; зменшений та збільшений тризвук; D7 та його обернення, ввідні септакорди (малий та зменшений) вгору та вниз.

3. Слуховий аналіз (з 2-х програвань):

а) інтервалів у послідовності (4-6);

б) акордів у послідовності (4);

в) ладів у звукоряді або мелодії.

4. Спів по нотах з тактуванням у розмірах 2/4, 3/4, 4/4 та 6/8 однотональних мелодій з хроматизмами, відхиленнями у тональності І ст. спорідненості, що містять ритмічні труднощі: ноти з крапкою, паузи, заліговані ноти, синкопи, тріолі, шістнадцяті у різних групах.



Музична література

Письмова робота з музичної літератури включає слухову роботу – вікторину з 12 фрагментів музичних творів на слух.

На усному екзамені абітурієнт повинен:

а) виявити знання: предмету музичної літератури в обсязі програми музичної школи всіх років вивчення (життєвий і творчий шлях композитора, аналіз музичних творів);

б) виявити вміння аналізувати музичний твір, визначити образний зміст головного тематизму;

в) виявити знання головних особливостей музичних жанрів та музичних форм, що зустрічаються у програмних творах;

г) виявити знання музикознавчих термінів;

д) виявити навички володіння музичним інструментом і голосом (зіграти поліфонічний твір, твір великої форми, що аналізуються);

є) виявити загальний рівень культури, знання найважливіших явищ історії суспільства, літератури, живопису.

Українська мова

Диктант відповідно програми загальноосвітніх навчальних закладів (на базі 9 кл.)

Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (на базі 11 кл.)

Спеціалізація „ЕСТРАДА”

Програмні вимоги з фаху

1. По класу фортепіано:

Гами мажорні, мінорні у всіх тональностях, в обсязі вимог музичної школи:

а). два етюди на різні види техніки;

б).один поліфонічний твір;

в). один твір крупної форми;

г). дві різнохарактерні естрадно-джазові п’єси.

2. По класу духових інструментів (саксофон, труба, тромбон, флейта):

а). дві гами (мажорну і мінорну) до 3-х знаків різноманітними штриховими і ритмічними варіантами;

б). два етюди на різноманітні види техніки;

в). дві різнохарактерні п’єси, або частину циклічного твору;

г). одну-дві естрадно-джазові п’єси.

3. По класу ударних інструментів (виконати на ксилофоні або вібрафоні):

а). дві гами (мажорну і мінорну) до 2-х знаків у повільному темпі;

б). один етюд;

в) дві різнохарактерні п’єси (одну з них естрадно-джазову), виконати на ударній установці;

г). основні технічні прийоми (одиночні та подвійні удари, ритмічні комбінації);

д). поліфонічний етюд (на одночасну роботу рук і ніг);

є). невелике соло (1-2 квадрати);

ж). 3-4 різновиди фактури акомпанементу в естрадно-танцювальній і джазовій музиці.

4. По класу бас-гітари

Виконати різними засобами звуковидобування (плектром, пальцями):

а). дві двооктавні гами (мажору і мінору) до 3-х знаків у помірному темпі;

б). два різнохарактерні етюди (технічний і ритмостилістичний);

в). одну п’єсу або частину циклічного твору;

г). одну-дві естрадні п’єси.

5. По класу гітари і електрогітари

Виконати різними засобами звуковидобування (плектром, пальцями):

а). дві двооктавні гами (мажору і мінору) до 3-х знаків у 2-х – 3-х варіантах аплікатури у помірному темпі;

б). окремі акорди, (тризвуки, септакорди мажорні і мінорні від любого звуку) четвертними у 2-х -3-х розположеннях;

в). п’єсу або частину циклічного твору (на акустичній гітарі);

г). дві різнохарактерні п’єси (одна з них естрадно-джазова).



Музична грамота

Абітурієнт повинен знати теоретичний матеріал в обсязі та якості, які є необхідними для володіння передусім практичними навичками у побудові, розв’язанні, визначенні, переліку назв тих чи інших музичних елементів тощо. Крім того, слід виявити обізнаність у літературному позначенні нот, назв октав, темпів та деяких прийомів виконання (італійською мовою).



Сольфеджіо

1. Написати одноголосний диктант у мажорній або мінорній тональності у розмірі 2/4, 3/4 або 4/4 на протязі 30 хвилин з 10 програвань. Ладо-інтонаційні труднощі: сполучення 3-х видів мінору або 2-х видів мажору, нескладні стрибки вгору та вниз. Ритмічні труднощі: ноти з крапкою, різноманітні синкопи, заліговані ноти, шістнадцяті у різних групах.

2. Інтонаційні вправи (спів):

а) гами – мажорні (натуральні та гармонічні) та мінорні (натуральні, гармонічні та мелодичні) до 4 знаків;

б) окремі ступені у тональності та розв’язання нестійких ступенів у стійкі;

в) інтервали: чисті, малі та великі у тональностях мажору та мінору (натуральних) та від звука вгору та вниз; інтервали зб.2 та зм.7 у гармонічному мажорі та мінорі, зб.4 та зм.5 у натуральному та гармонічному мажорі та мінорі з розв’язанням у тональностях мажору та мінору вгору та вниз;

г) інтервали від даного звука вгору та вниз;

д) акорди:

- в тональності: тризвуки головних ступенів та їх обернення, зменшені тризвуки ІІ та VІІ ступеню, D7 та його обернення з розв’язанням, ввідні септакорди з розв’язанням;

- від звука: мажорні та мінорні тризвуки та їх обернення, зб. 3/5, зм. 3/5, D7 та його обернення, VІІ7.

3. Слуховий аналіз:

а) мажорних (2 видів) та мінорних (3 видів) ладів у звукопорядках, тетрахордах, мелодіях;

б) окремих ступенів у ладу;

в) інтервалів (по 2-4) з 2 програвань;

г) акордів (по 2-4) з 2 програвань.

4. Спів по нотах:

а) незнайомі мелодії з тактуванням у розмірі 2/4, 3/4, 4/4. Інтонаційні та ритмічні труднощі – відповідно диктанту.

Українська мова

Диктант відповідно програми загальноосвітніх навчальних закладів (на базі 9 кл.)



Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (на базі 11 кл.)

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©wishenko.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка