Грабовська Надія Олександрівна Моє кредо



Дата конвертації13.01.2018
Розмір496 b.
ТипУрок


Грабовська Надія Олександрівна


Моє кредо

Май серце, май душу, і будеш людиною у всі часи.

Д. Фонвізін

Наука й труд, знання і школа дбайливо кличуть до мети.

П. Усенко

Науково-методична діяльність

Тема, над якою я працюю:

«Упровадження інноваційних технологій в процесі викладання світової літератури та російської мови як ефективний шлях розвитку комунікативних здібностей учнів»



Інноваційні технології

Технологія розвиваючого навчання

Розвивальне навчання - нова педагогічна технологія, діалогічна форма спілкування вчителя з дітьми та дітей між собою. В умовах колективної пошукової діяльності діти вчаться не тільки мислити, а й спілкуватися, Вони оволодівають способами співдружності в процесі розв’язання навчальних завдань.

Щоб навчити дитину мислити, треба навчити її діяти з навчальним матеріалом свідомо.

Видатний психолог ХХ століття Л. С. Виготський наочно охарактеризував ситуацію двох способів навчання, запитавши: «Що важливіше-нагодувати з ложки дитину чи навчити її їсти?»

Урок в системі розвивального навчання будується як ланцюг досліджень, здійснюваних самими учнями. На уроці вони працюють як самостійно так і в складі навчальних груп із 5-7 осіб.

Інтерактивні технології:

Інтерактивні технології:

Інтерактивне навчання – діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя та учня. Одними із завдань інтерактивної технології є створення комфортних умов навчання, за яких кожен учасник процесу відчуває інтелектуальну спроможність.

Інтерактивні методи на уроках:

- робота в малих групах

- робота в парах

- «мозковий штурм»

- розв’язання проблем

- симуляційні ігри

- займи особисту позицію

- «мікрофон»

- рольова гра

- аналіз ситуації

- дискусія

- «коло ідей»

- «акваріум»

Театр і школа

Вивчення та інсценіровка художніх і драматичних творів

«Специфіка драми як роду літератури заключається в тому, що вона, як правило, має призначення для постановки на сцені. Всім відомі слова М.В.Гоголя: «П’єса живе тільки на сцені…»

А знаменитий К.С.Станіславський про це сказав: «Только на подмостках театра можно узнать сценически произведение во всей полноте и сущности. Если б было иначе, зритель не стремился бы в театр, … а сидел дома и читал пьесу.»

Вступне заняття до драматичного твору може бути різним в залежності від теми, п’єси. Доречним буде на цьому занятті провести попередній коментарій. Звідси ширша і конкретніша розповідь про епоху, історичні відомості про питання, які хвилювали людей того часу. Широко використовуються репродукції картини художників. Перед вивченням драми важливо розповісти про життя її в театрі.

На начальному етапі вивчення драматичного твору разом з виясненням головного конфлікту повинно відбутися перше знайомство з дійовими особами, з тим, яку роль вони відіграють в боротьбі. Шлях до вияснення головного конфлікту прокладається і установлюється кордон п’єси – з чого все почалось і чим все закінчилось. Появляється загальний погляд на п’єсу.

Доречно звернути увагу класу на час, захвалений п’єсою.

Готуючись до аналізу окремої дії, вчитель визначає для себе центральну проблему роботи над нею. Звичайно, робота по діях включає в себе пояснення нових слів, а також історичний та театральний коментарії. Деякі дії повинні бути відібрані для точного розбору. Але п’єсу, звичайно, читають учні всю, до деяких можна включити програвач, що і з якою метою будуть читати учні. Для аналізу в класі, можуть бути відібрані різні дії, але в їх число обов’язково повинні ввійти опорні, головні розвитки дії.

Стержнем роботи над кожним актом являється послідовність спостереження за розвитком дії, за внутрішньою логікою цього розвитку в даному акті.

Спостереженням дітей за розвитком дії повинно бути невідривно від проникнення в характері дійових осіб, їх поведінкою, вчинками, переживаннями в різних ситуаціях.

Особливе місце в роботі над діями займає виразне читання. Тут учень з позиції глядача переходить на позицію виконавця. По суті, більш глибше розуміння драматичного образу дотягнеться лише тоді, коли учні, хоча б в якійсь мірі, стали на позицію виконавця.

На завершаючих уроках, по суті, встають в узагальненому виді ті питання, якими учні займалися в процесі аналізу.



Але найяскравіше такий урок закінчується, коли самі учні інсценізують деякі дії п’єси, які найбільше їм сподобалися. Багато дітей дуже захоплююче ставляться до вибору дії, до своєї ролі. Тут, звичайно, педагог повинен вибирати в кожному класі «режисера», якому дає серйозні завдання. Від нього залежить багато, на якому рівні будуть підібрані «актори» для тієї чи іншої ролі і, звичайно, саме виконання. Охоче в кожному класі діти виконують роль «художника». Він повинен по-своєму оформити сцену, розставити відповідні атрибути. На цей урок - п’єсу можна запрошувати всю паралель одних класів, щоб кожен клас мав змогу подивитися на гру своїх однолітків, зрівнюючи зі своєю грою.

Але найяскравіше такий урок закінчується, коли самі учні інсценізують деякі дії п’єси, які найбільше їм сподобалися. Багато дітей дуже захоплююче ставляться до вибору дії, до своєї ролі. Тут, звичайно, педагог повинен вибирати в кожному класі «режисера», якому дає серйозні завдання. Від нього залежить багато, на якому рівні будуть підібрані «актори» для тієї чи іншої ролі і, звичайно, саме виконання. Охоче в кожному класі діти виконують роль «художника». Він повинен по-своєму оформити сцену, розставити відповідні атрибути. На цей урок - п’єсу можна запрошувати всю паралель одних класів, щоб кожен клас мав змогу подивитися на гру своїх однолітків, зрівнюючи зі своєю грою.

В кінці такого уроку обов’язково виставляються оцінки. Спочатку оцінюють діти, а в завершенні слово надається педагогу. І ось тут найбільше треба похвалити кожного учасника, оцінити треба серйозно і чесно, звертаючи увагу на костюм (бо найбільше його готують, шиють самі «актори»), на артистичність, на індивідуальний підхід до п’єси (окремих сцен) взагалі, на знання тексту. В залежності від цього учні («актори») отримують по 2-3, 4 і більше оцінок. Доречними для педагога і радісними для дітей в завершенні повинні бути вжиті слова: «молоді наші «актори»», або «майбутні актори»; «Будемо сподіватись, що це для них початок того великого акторського шляху, який вони можливо оберуть через деякий час. І нам відомо, що всі знамениті артисти починали свій нелегкий творчий шлях зі шкільної сцени.»

Звичайно, майже всі драматичні твори, які вивчають діти за програмою, ми намагаємося поставити на шкільній сцені.

За цей час моєї роботи в школі були поставлені сцени із п’єс «Ревізор» М.В.Гоголя, «Вишневий сад» А.П.Чехова, «Пігмаліон» Б.Шоу, «Ромео і Джульєтта» У. Шекспіра, «Міщанин-шляхтич» Ж.Б. Мольєра.

Учні різних класів люблять драматизувати не тільки п’єси (готові ролі, опис дії, сцени з атрибутами), але й прозові твори. З задоволенням діти вибирають найвиразніші сюжети із таких творів, як : «Війна і мир» Л.М.Толстого, «Мертві душі» М.В.Гоголя, «Євгеній Онегін» О.С.Пушкіна, «Білосніжка та семеро гномів» У.Діснея, «Дванадцять місяців» С.Маршака, «Снігова королева» Г.К.Андерсена, по байках І.А.Крилова, «Батьки і діти» І.С.Тургенєва, «Злочин і кара» Ф.М.Достоєвського, «Гранатовий браслет» О.І.Купріна та деякі інші.

З великою охотою учні слідкують за репертуарами театрів нашого великого міста. Бо просто, мабуть прикро і грішно, живучи у столиці України в одному з найкращих європейських міст, не побувати в наших київських театрах. Учні нашої школи бувають частими гостями в театрі російської драми імені Л.Українки, в театрі української драми імені І.Я.Франка, в деяких невеликих приватних театрах, а після відвідування вистави проходять бесіди-диспути, невеличкі заліки.

 

Байки дідуся І. А. Крилова люблять усі діти





Вільям Шекспір «Гамлет»



Вільям Шекспір «Ромео і Джульєтта»



Ж. Б. Мольєр «Міщанин-шляхтич»



Літературний вечір «Марина Цвєтаєва та Борис Пастернак»



Уолт Дісней «Білосніжка та семеро гномів»



О. Пушкін та його роман «Євгеній Онєгін»



О. Пушкін «Сказка о рыбаке и рыбке»



Традиційні новорічні подорожі до казок народів світу



Традиційні Пушкінські читання



Ф. М. Достоєвський «Злочин і кара»



Мої нагороди





Щорічні екскурсії по різних містах України:

Щорічні екскурсії по різних містах України:

Ново-Петрівці, Пирогово, Умань, Чернігів, Біла Церква, Корсунь-Шевченківський, Переяслав-Хмельницький, Вінниця, «Кока-Кола», «Росинка», поліграфічий комбінат, Китаєво, Феофанія, кондитерська фабрика «Рошен» і т. д.

З дітьми подорожувати завжди цікаво….



Друковані роботи



№2 2007 рік

№2 2007 рік

Стаття «Выставить все мерзости человеческой жизни «на всенародные очи» Урок-суд как форма организации углубленного изучения художественного произведения (на материале поэмы Н. В. Гоголя «Мертвые души»)»

№3 2013 рік

Стаття «Розробки уроків за романом Ф. М. Достоєвського «Преступление и наказание»»



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©wishenko.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка