День творчості Лінійка відкриття дня творчості



Скачати 228.51 Kb.
Дата конвертації06.01.2018
Розмір228.51 Kb.
ТипКонкурс


День творчості

  1. Лінійка відкриття дня творчості

Учень 1. Увага! Увага! Веселі, кмітливі, усі поспішайте до нас.

Учень 2. Беріть із собою фантазій побільше,

Учень 3. Нехай попрацюють як слід ваші мізки

Учень 4. І стать переможцем у вас буде шанс.

Учень 1. Справжня людина не може жити без творчості.

А творчості, як і будь-якої діяльності, треба учитися.

Учень 2. Латинське прислів’я говорить «Мистецтво одне, а проявів у нього тисячі.

Учень 3. Тому що творцем усього є людство, а конкретно – кожна особистість.

Вихователь. Доберіть синонім до слова творчий (креативний). Девізом усіх креативних людей є слова: «Учись творити! Тільки так можна змінити світ. У світі багато професій, яких без творчості просто не існувало б і чим креативні ший підхід до роботи – тим краще. Давайте пригадаємо такі професії.

(Діти називають професії)

Вихователь.Як називається професія:


  • творець одягу… (дизайнер);

  • творець макіяжу…;

  • творець стилю… .

На даний час у нас у школі є багато предметів та гуртків, де ви можете проявити свою творчість, може колись оберете творчу професію. Василь Сухомлинський вважав, що дитина без творчості як засушена квітка, отже творіть, проявляйте ініціативу, тоді навіть сірі будні можна перетворити на свято.

Творчість – це:



  1. т - талант;

  2. в – вміння;

  3. о – організованість;

  4. р – розум;

  5. ч – чесність;

  6. і – ініціативність;

  7. с – спритність;

  8. т – толерантність.

Отже, бажаємо Вас успіхів.

  1. Збір природного матеріалу для поробок.

  2. Конкурс «Умілі руки».

  3. Ігри на свіжому повітрі.


http://s017.radikal.ru/i404/1305/7b/c65f1d8a7997.jpg

Ігри на галявині, у лісі

«Знайди прапорець»

На невеликій ділянці (слід вибрати ділянку, де багато кущів, дерев, пеньків тощо) керівник ховає кілька прапорців у таких місцях, де їх складно знайти.

На пошуки прапорців виділяється 15— 20 хв. За сигналом гра припиняється, після чого кожен, хто знайшов прапорець, вручає його вчителеві. Особливо треба відзначити тих, хто знайшов 2—3 прапорці.

«Невидимки»

Учитель на 5 хв зав'язує ведучому очі або закриває його обличчя хусткою. За цей час гравці мають розбігтися в різні боки й поховатися. Ведучий, не виходячи замежі невеликої галявини, намагається знайти їх. Наприкінці гри вчитель подає сигнал. Усі незнайдені гравці підіймаються, не сходячи зі своїх місць. Переможцем вважають того, хто виявиться найближче до ведучого і залишиться непоміченим. Гравці ховаються так, щоб, вийшовши з укриття, опинитися в полі зору ведучого.



«Друже-дружок, віддай дубок»

Гравці — білки. У кожної є своє дерево. В одної «білки» (ведучого) дерева немає. Він підходить до дерева будь-якої «білки» й просить: «Друже-дружок, віддай дубок». «Білка» не повинна віддавати свій будинок. Вона біжить по колу вправо, а ведучий — вліво. Вони оббігають усі будинки, торкаються кожного дерева. Та з «білок», котра першою прибіжить до дерева, від якого починає бігти, під ними і стає. «Білка», що залишилася без будинка, починає гру спочатку.

Ігри, естафети, фізкультурні забави

Командні ігри

«М'яч — середньому»

Гравці утворюють три-чотири кола. У кожному колі учасників має бути порівну. У середині кожного кола ведучий, він тримає м'яч. Ведучий кидає м'яч по черзі кожному з гравців, які стоять у колі, нікого не пропускаючи, і має піймати його назад. Якщо м'яч не впіймали, то той, хто промахнувся, біжить по нього, повертається на місце, і кидок повторюють. Коли м'яч повернеться до ведучого від останнього гравця, той підіймає його над головою. Команда, котра раніше закінчила перекидання м'яча, виграє.



«Перетягування по колу»

Гравці діляться на дві рівні команди й розташовуються одна поза колом, а інша — усередині кола. Гравці стають обличчями один до одного. Завдання гравців, що перебувають у колі, — втягти в коло своїх суперників, а тих, що стоять поза колом, — витягти противника за межі кола. Гра відбувається у вигляді короткі« сутичок, тривалістю 1—2 хв. Втягнені в коло й витягнуті з кола виходять із гри. Тягти можна лише захопивши партнера за руки або за пояс. Перемагає команда, в якій після 4—6 сутичок залишиться більше гравців.



«Збий м'яч»

Гравці шикуються в дві шеренги обличчями один до одного на відстані 10—15 м. Команди розраховуються. Перед гравцями кожної шеренги проводиться лінія. Між шеренгами на однаковій відстані від них ставлять стілець і кладуть на нього м'яч. Ведучий називає номер. Гравці, що мають цей номер, вибігають. Вони повинні добігти до протилежної шеренги, наступити ногою на лінію й по дорозі назад збити зі стільця м'яч. Команді, представник якої це виконає, випередивши суперника, зараховують бал. Перемагає команда, яка набрала більше балів.



Змагання-двобій

«Не втрачай рівноваги»

Гравці стають обличчями один напроти одного на відстані витягнутих рук, стопи зімкнуті. Піднявши руки на рівень грудей, кожен по черзі вдаряє однією або обома долонями по долонях супротивника. Можна ухилятися від удару, зненацька розводячи руки. Хто зрушиться з місця хоча б однією ногою — програє.



«Перетягування з мотузкою»

Мотузку завдовжки 1,5—2 м зв'язують кільцем. Гравці стають спинами один до одного й беруться руками за мотузкове кільце. Перед ногами в кожного на відстані 1 м проведено лінію. Кожен із гравців намагається перетягнути супротивника за свою лінію. Виграє той, кому це вдасться.



«Кому дістанеться кегля»

На табуретку ставлять кеглю або булаву. З обох боків табуретки за 8—10 кроків від неї стають двоє гравців обличчями один до одного. За сигналом кожен біжить, намагаючись першим схопити кеглю. Перемагає той, хто зуміє це зробити.

Ігри під час поїздок у транспорті

«Де монета?»

Усі учні діляться на дві команди з однаковою кількістю учасників у кожній (по двоє, троє або більше гравців). Усі гравці однієї команди з'єднують долоні, щільно стиснувши їх нижні краї й лишивши щілину між верхніми краями, і виставляють напівзігнуті руки вперед. Капітан команди, який так само стиснув долоні, тримає монету в правій руці. За командою капітана суперників «Гоп!» капітан, який має монету, вкладає стиснуті долоні між долоні своїх партнерів. За командою «Доп!» він повинен показати монету суперникам. За наступною парою команд «Гоп!» — «Доп!» капітан знову повинен показати монету суперникам, а після команди «Гоп!» продовжити гру. Так може повторюватися кілька разів.

Після команди капітана суперників «Руки!» монету треба лишити в руках гравця або у своїх руках (гравець, який одержав монету, затискує її в одній руці). Усі гравці при цьому одночасно виставляють руки, стиснуті в кулаки, уперед.

Завдання суперників— відшукати, в якій руці монета. Якщо її знайдено, вона переходить до команди суперників. У разі помилки гру продовжує та сама команда. За кожне виявлення монети команда отримує бал. Гру ведуть доти, поки одна з команд не набере обумовлену кількість балів.



«Відміть ім'я»

Під час читання або розповіді, коли вимовляється ім'я певного персонажа чи заздалегідь визначені два- три слова, слухачі повинні загинати пальці. Після закінчення читання або розповіді підводять підсумки. Виграє й одержує приз той, хто жодного разу (або менше за всіх) не пропустив ім'я чи визначені слова.

Гра виховує увагу, спостережливість, кмітливість.

«Що зникло?»

Перед гравцями розкладають 10—12 дрібних предметів (олівці, значки, монети тощо). Після хвилинного запам'ятовування їх накривають хусткою (рушником), і гравці по черзі повинні їх назвати. Потім 1—3 предмети забирають з-під хустки. Коли хустку знімають, гравці по черзі називають предмети, що зникли. Перемагає той, хто точно назвав ці предмети. Перед випробуванням кожного гравця предмети міняють місцями.

Гра виховує спостережливість, увагу, розвиває пам'ять.

«Розбери завал»

На рівну поверхню (фанерку, сковороду) висипають гіркою 15—20 сірників. По черзі кожен гравець двома пальцями правої чи лівої руки намагається зняти (витягти) з купи сірник, не зачепивши інші. Якщо гравець зачепив будь-який сірник, крім того, що знімається, черга переходить до іншого учасника. Виграє той, хто витягне більше сірників. Комбінацію пальців можна змінювати через один чи два ходи.

Гра виховує точність рухів, кмітливість.



«Назви»

Гравці по черзі говорять назви річок, міст, гір або просто називають іменники на одну з вибраних літер. Хто не зміг назвати слово, вибуває з ігри. Перемагає той, хто залишився останнім.

Можливий варіант: гравці називають чоловічі або жіночі імена.

«Ми — веселі діти» (гра для дітей 6—8 років)

Гра виховує швидкість, спритність, сприяє вдосконаленню орієнтації.

Гравці стоять за накресленою на землі лінією і разом промовляють: «Ми — веселі діти, любимо бігати стрибати, нумо спробуй нас наздогнати!». Після останніх слів вони перебігають на протилежну сторону, за накреслену на відстані 15—20 м лінію, а ведучий, який знаходиться посередині між лініями, намагається наздогнати когось із гравців. Спійманий стає помічником ведучого й допомагає йому ганятися за гравцями під час наступної перебіжки. Гру закінчують, шли всіх учасників буде спіймано.

Вказівки до гри:


          1. Помічник ведучого лише заважає гравцям бігати, ловити їх він не має права.

          2. При повторенні гри призначають нового ведучого.

          3. Наприкінці гри визначається найкращий ведучий і найспритніший гравець.

«Вудочка» (гра для дітей 8—10 років)

Гра виховує спритність і витривалість, уміння орієнтуватися в просторі.

Гравці стають у коло. Керівник (дорослий), який стоїть у центрі, обертає мотузочок із мішечком на кінці («вудочку») так, щоб мішечок проходив під ногами гравців, які в цей час підстрибують. Хто зачепив «вудочку», той вибуває з гри. Закінчують гру, коли залишиться 1—2 гравці, які не зачепили «вудочку».

Наприкінці гри відзначають найстрибучіших і най- витриваліших гравців.



«Бій півнів» (гра для підлітків 10—12 років)

Гра виховує спритність, рівновагу, уміння орієнтуватися в просторі.

Двоє гравців стають у накреслене на землі коло діаметром 4 м на відстані 1,5 м один від одного. Трохи нахилившись уперед, згинають одну ногу в колінному суглобі й беруть її тією ж рукою (правою чи лівою) за гомілковостопний суглоб ззаду, а другу руку закладають за спину.

Брейн-ринг «Україна — най-, най-, най»



У грі беруть участь дві команди. У кожній команді — по п'ять учасників. На обдумування поставленого запитання дається 1 хвилина. Якщо команда відповідає достроково, капітан піднімає червону картку. У разі неправильної відповіді право відповідати переходить до іншої команди. Якщо обидві команди не дають правильної відповіді, то ведучий оголошує її сам. Виграє та команда, яка набирає найбільшу кількість балів. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Зразки запитань

Тема «Природа»

            1. Яка площа України? (603,7 тис.квадратних кілометрів.)

            2. Назвіть найвищу гору України. (Гора Говерла в Карпатах.)

            3. Назвіть найбільший півострів України. (Кримський.)

            4. Назвіть найповноводнішу ріку України. (Дунай.)

            5. Яке найглибше озеро в Україні? (Світязь.)

            6. Який клімат переважає в Україні? (Помірно континентальний.)

            7. Яке дерево є найбільш небезпечним під час грози? (Дуб звичайний.)

            8. Які породи дерев найпоширеніші в межах України? (Хвойні породи.)

            9. Назвіть найбільшого звіра фауни України. (Зубр.)

            10. Яка тварина суші української фауни найшвидша? (Заєць.)

            11. Хто серед звірів української фауни вважається «найгіршою» матір'ю? (Козуля.)

            12. Який птах української фауни є найбільш байдужим до своїх дітей? (Зозуля.)

            13. Назвіть найбільшу прісноводну рибу України.

(Сом.)

Тема «Людина і суспільство»

              1. Як називався найдавніший народ, що жив на території сучасної України? (Кіммерійці.)

              2. Як називалася наймогутніша і найбільша держава на території сучасної України в стародавні часи? (Київська Русь.)

              3. Назвіть найвидатнішу жінку Київської держави. (Княгиня Ольга.)

              4. Назвіть найвидатніший історичний твір Русі. (Літопис «Повість минулих літ».)

              5. Назвіть найдавніші міста на території сучасної України. (Ольвія, Херсонес, Тіра.)

              6. Назвіть міста-мільйонери України. (Київ, Донецьк, Одеса, Харків, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Львів.)

              7. Яке чоловіче ім'я найпоширеніше в Україні? (Іван.)

              8. Яке жіноче ім'я найпоширеніше в Україні? (Гінна.)

              9. Назвіть першу українську олімпійську чемпіонку. (Оксана Баюл.)

              10. Назвіть найтитулованішу футбольну команду України. («Динамо» (Київ).)

              11. Яка футбольна команда вперше стала чемпіоном України? («Таврія» (Сімферополь).)

Тема «Усвіті науки і техніки»

                1. Де знаходиться найбільший в Україні центр видобутку кам'яного вугілля? (Донбас.)

                2. Яка найвидатніша споруда Київської Русі збереглася до нашого часу? (Софіївський собор у Києві.)

                3. Де в Україні було збудовано перший метрополітен? (У Києві.)

                4. Який завод в Україні виготовляє найпотужніші ракетоносії? («Південмаш» (Дніпропетровськ).)

                5. Назвіть першого космонавта незалежної України. (Леонід Каденюк.)

Тема «Культура і мистецтво»

1.3 якої літери починається найбільше слів? («П».)



                  1. Яка літера найрідше вживається в українському алфавіті? («Ф».)

                  2. Яка літера є найбільш «українською»? («І».)

                  3. Як називається перший вищий навчальний заклад в Україні? (Києво-Могилянська академія.)

                  4. Хто з українських письменників мав найбільшу кількість псевдонімів? (О. Кониський —141,1. Фран- ко — 99, О. Маковей — 56.)

                  5. Який український літературний твір має найбільше перекладів на різні мови світу? («Заповіт» Т. Шевченка.)

1. Твори якого українського композитора найчастіше видавалися? (М. Лисенка.)

8. Назвіть найбільше підприємство з виробництва художніх фільмів в Україні. (Київська кіностудія ім. О. Довженка.)

Колективна гра «Веселий експрес»

Мета: учити дотримуватися встановлених правил, орієнтуватися на території табору; розвивати творчі здібності; активізувати опорні знання усної народної та пісенної творчості; удосконалювати координацію рухів; виховувати в дітей почуття колективізму.

Обладнання: маршрутні карти, таблички з назвами станцій, аркуші із завданнями, пакунки із солодощами для всіх груп.

Суддівська комісія:


  1. вітає учасників гри;

  2. відгадує, на яких транспортних засобах рухаються групи дітей;

  3. нагадує умови гри;

  4. роздає карти з указаним маршрутом;

  5. дає старт;

  6. підводить підсумки;

  7. визначає переможців.

Підготовка до гри

    1. Кожна група дітей обирає собі засіб пересування.

    2. Використовуючи різноманітні побудови, що нагадують форму обраного виду транспорту, і підручний матеріал, учасники гри шикуються біля своїх корпусів і, пересуваючись відповідним чином, рухаються на центральний майданчик.

    3. Маневруючи, учасники займають свої місця для початку гри.

Правила гри

      1. Учасники гри пересуваються за маршрутом згідно з планом, заданим у маршрутній карті.

      2. Прибувши на станцію, члени групи виконують завдання, запропоноване суддею.

      3. Суддя ставить оцінку в маршрутній карті, після чого група шикується та продовжує рух до наступної станції, дотримуючись правил техніки безпеки та вуличного руху.

      4. Після проходження всього маршруту група повертається на центральний майданчик і здає маршрутну карту суддівській комісії.

      5. Комісія оцінює виконання завдання, враховуючи чіткість побудови маршруту згідно із задумом упродовж проходження всієї дистанції, відсутність травм серед членів групи та якість виконання завдань на станціях.

Завдання'>Перелік станцій і завдань на них Станція «Казкова»

Завдання: відгадати, з якої казки ця фраза.

1. Мій Котику, мій братику,

Несе мене Лиса за кленові ліса,

За високі гори, за бистрії ріки.



Порятуй мене! («Котик і Півник».)

        1. Я від діда втік, Я від баби втік,

І від тебе утечу. («Колобок».)

        1. Ось де наша діва, Ось де наша Іва. Скиньмо їй по пір'їні.

Нехай летить з нами. («Кривенька качечка».)

        1. Ловись, ловись, рибко,

Велика і маленька. («Лисичка-сестричка івовчик- братик».)

        1. Гуси, гуси, гусенята, Візьміть мене на крилята,

Та занесіть до батька, неньки.

А в батечка їсти й пити,

Ще й хороше походити. («Івасик-Телесик».)

Станція «Пісенна» Завдання: заспівати один куплет пісні.


          1. «Несе Галя воду».

          2. «Червона рута».

          3. «По садочку ходжу».

          4. «Ой служив я в пана...».

          5. «Ой на горі та женці жнуть».

Станція «Театральна» Завдання: мімікою відтворити емоції. 1; Радість.

            1. Гнів.

            2. Здивування.

            3. Страх.

            4. Образа.

Станція «Художня» Завдання: за одну хвилину намалювати портрет вихователя, керівника фізичного виховання, музичного керівника тощо.

Станція «Спортивна» Завдання: усією групою виконати вправи.

              1. Стрибки.

              2. Нахили корпуса праворуч і ліворуч.

              3. Присідання.

              4. Махи ногами.

              5. Нахили корпуса вперед і назад.

Станція «Вантажна» Завдання: виконати в групах різноманітні кумедні завдання.

                1. Прокукурікати.

                2. Загавкати, як пес.

                3. Замукати, як теля.

                4. Заіржати, як кінь.

Після виконання завдання групі видається вантаж, який потрібно доставити на центральний майданчик у кінці маршруту.

Станція «Заправочна»

Завдання: групі пропонується заправити свій транспортний засіб 2—3 пачками соку. Ураховується швидкість «заправки» та кількість «заправлених».

Станція «Уміліручки»

Завдання: виконати творчу роботу з паперу, природного матеріалу тощо.

Наприкінці маршруту учасники отримують вантаж, принесений зі станції «Вантажна», як винагороду за активну участь у грі.

Гра «Вирости виноградну лозу»

Мета: виростити добру виноградну лозу, яка приносить плоди.

Гра починається відразу після роботи в групах. Кожна команда отримує конверт зі списком завдань і письмові правила гри для учасників. У цей день зі звичайного розпорядку зберігаються тільки зустрічі в групах, а також час обіду.

Упродовж дня команди на свій вибір виконують будь-які з поданих у конверті завдань. Після виконання кожного завдання команда повідомляє про це журі й отримує від нього частину виноградної лози, яку приклеює на свій стенд, «вирощуючи» таким чином лозу.

Завдання вся команда повинна виконувати спільно. Провідники присутні при виконанні завдань і можуть брати в них участь, але не можуть їх організовувати. Можна проявляти великодушність і зароблений плід приклеювати не своїй, а будь-якій іншій команді.

Існує система стягнень. Ведучий повідомляє: «Будьте уважні! Якщо поведінка членів команди буде поганою, ваш плід може підточити черв'ячок, і тоді він не буде враховуватися».

Перемагає команда, яка виростила найдовшу лозу з найбільшою кількістю добрих плодів.

Гра завершується після обіду. Підсумки і нагородження проводяться на підсумковій зустрічі дня.

Завдання

Господарство


                  1. Прибрати в ігровій кімнаті.

                  2. Прибрати в їдальні.

                  3. Накрити стіл до обіду.

                  4. Прибрати територію табору.

Святе Письмо

                    1. Вивчити напам'ять цитату (дається цитата).

                    2. Переказати текст.

                    3. Придумати пісню або сценку на текст.

                    4. Підготувати запитання для обговорення в малих групах за текстом.

                    5. Розгадати кросворд.

Турбота

  1. Зробити букет і подарувати комусь із дорослих.

  1. Зробити приємну несподіванку будь-якій групі.

  2. Зробити якесь завдання з конверта іншої групи.

Суспільне життя

    1. Вивчити нову пісню всім табором.

    2. Вивчити руханку всім табором.

    3. Брати участь у заході, що організувала інша група.

    4. Організувати і провести спортивну гру.

    5. Прикрасити яке-небудь місце в таборі.

Родинне свято «Ой не ріж косу»

Ведучий. Сьогоднішній позакласний захід присвячений українській красі — довгій дівочій косі.

Українські дівчата, як дівчата всіх інших народів, завжди ходили з непокритими головами. Це була ознака дівочої честі. Втративши честь, дівчина покривала голову хусткою. Про жінку, яка зберегла честь на все життя, тобто не зустріла свою долю, говорили, що «у неї коса посивіла».



(Звучить пісня «Ой лузі при долині».)

Споконвіку дівоча коса була символом охайності. Як стежить дівчина за своїм волоссям, такою в майбутньому, вважалося, буде і господинею — чепурною, працьовитою або ж неохайною і лінькуватою.



(Інсценізація «Пізнай себе».)

Тому матері з раннього віку привчали своїх дочок до акуратності. Перед тим, як з'явитися на людях, дівчина ретельно впорядковувала косу, бо знала: «Яка коса — така й краса».



(Конкурс «Міс "Довга коса"». Ведучий називає прізвища тих дівчат, які взяли участь у конкурсі. Учасниці виходять під оплески глядачів.)

Підростала доня — виростали коси. Мама любовно мила доньчине волосся. Світле — ромашкою, щоб сонечком світилося й медом пахло, темне — шавлією та м'ятою, щоб пахло загадково і звабливо, любистком, щоб хлопців чарували.

У піснях оспівуються не лише дівочі коси, а й парубоцькі кучері.

(Звучать пісні «Ой Марічко, чичері», «Ой Семене, Семене».)

Виплітали коси, хто як міг, прикрашали стрічками, квітами, віночками, шишками з ниток.

Віддавна в нашого народу існував обряд постригання. Кум (хрещений батько немовляти) перед тим, як виконати свій обов'язок, тобто постригти дитину, мав виголосити поетичну промову-побажання. Хлопчиків стригли кожного року, а дівчинку — один раз, коли їй виповнювався рік, а надалі заборонялося обрізати волосся.

(Конкурс зачісок.)

А зараз наші дівчата покажуть, які вони майстрині, і зроблять своїм подругам зачіски. Хлопці теж отримають завдання: вони покажуть, як допомагають своїм матерям. Уявіть собі ситуацію: мама вранці поспішає і просить вас розчесати молодшу сестричку. (Учасники змагання виконують завдання.)

Про збереження коси є багато приказок і прислів'їв:


  1. «Яка коса, така й краса»;

  2. «Коса неплетена, хата неметена»;

  3. «У неї на голові сорока гніздо звила»;

  4. «Косам — стрічки, дівці — женишки».

А в циганів був такий звичай: якщо дівчина втратила дівоцтво до весілля, навіть зі своїм нареченим, то її обстригали й випускали на посміховисько.

Велике задоволення для матері — коли в донечки в'ється довга коса до пояса. Та ця окраса вимагає ретельного догляду. Було би дуже добре, якби дівчата, подорослішавши, не обрізали коси.

До нас угості прийшли дві бабусі. Вони розкажуть нам, як колись доглядали за волоссям.

Бабуся І. Коли дівчинці виповнювалося 6 років, у дім запрошували «сахнівну» — жінку-родичку. Вона заплітала волосся дівчинки навхрест, беручи жмут з одного та з другого боків, спереду, з потилиці, зав'язуючи всі чотири кінці на середині голови і проказувала: «Як я зав'язую це волосся на тобі, аби ся тримало з усіх чотирьох боків, так би ся в'язали до тебе з усіх чотирьох боків парубки, одівці, багацькі сини, та й все що є мужицького роду, котрий тебе вздрит, то так би сі влівав за тобов, як риба за водов». Тоді всі гості сідали за стіл і це було свято.

(Звучить пісня «Ой не ріж косу».)

Бабуся 2.Колись за волоссям доглядали так. Раз у тиждень мастили голову нафтою або вазеліном, щоб волосся було гарним і пишним. Ніхто не фарбував волосся, ніяких барвників не було. А мили голову ось як: брали попіл із букових дров, набирали золи, через яку лили кип'яток. Ця суміш називалася лугом. Її настоювали приблизно годину, після того мили волосся.

Форми роботи для формування колективізму



«Проблема на долоні»

Ця форма роботи допомагає дитині стати суб'єктом і стратегом власного життя, сприяє самореалізації.

Діти сідають колом або півколом. Кожна дитина почергово тримає на долоні предмет, який символізує певну проблему, і висловлює свої міркування. Наприклад, педагог тримає на долоні тенісний м'ячик і звертається до класу: «Я дивлюся на цей м'ячик. Він круглий і маленький, як наша Земля у світобудові: Земля — це дім, у якому я живу. Щоб я зробив зі своїм життям, якби був повноправним володарем над ним?».

Процес колективних роздумів, особистісного «дорослішання» кожного учасника стане можливим за умови дотримання педагогом двох умов.

Перша — наявність предмета, що символізує проблему. Це може бути свічка, квітка, горіх тощо. Головне, щоб цей предмет був яскравим та естетичним.

Оскільки діти, зосередившись напроблемі, будуть маніпулювати предметом, бажано щоб його приємно було тримати в руках (предмет не повинен викликати негативних емоцій: бути холодним, гострим, металевим тощо). Професіоналізм педагога полягає в умінні презентувати його дітям у морально-ціннісному соціокультурному значенні, тільки тоді починається процес духовної творчості вихованців.

Відбувається маленьке диво: не м'ячик (розмір і колір якого можуть бути якими завгодно), а дитина як суб'єкт власного життєвого шляху та її життя постає перед нами. Свічка — вогонь, світло, людська думка, розум. Квітка — не рослина, а краса світу, пам'ять про рідну, близьку, кохану людину.

Друга важлива умова — метою заняття не є пошук істини або мегаістини. Тут узагалі не може бути «правильних» і «неправильних» відповідей. Існує рух думки, естафета особистісних задумів (що означає ця цінність особисто для мене).

Мета такої роботи — побудова ситуації, що породжує потребу у філософствуванні. Результат — думка кожного учасника, яку не слід стримувати. До кожної дитини повинно прийти усвідомлення її зв'язків зі світом, розуміння, що наші проблеми не можуть існувати тільки всередині нас, що життя тече у світі людей.

«Запрошення до чаю»

У запрошенні до чаю багато символічного.

По-перше, чайна чашка, що передається з рук у руки: кого би ти зараз хотів запросити на чай.

По-друге, алгоритм поведінки: кого саме запросити, про що з ним говорити, що сказати, що хотів би почути у відповідь.

По-третє, момент пропонування чайної чашки як знаку симпатії, поваги, визнання достоїнств бажаного партнера для спілкування та момент прийняття її обраним партнером як вияв вдячності за інтерес до твоєї особистості.

По-четверте, якщо чайна чашка порожня і вже не йде розмова про продукти, солодощі, напої, то спілкування, що оголошено метою зустрічі, продовжується.

По-п'яте, музичний супровід будується таким чином, щоб він відображав психологічний стан або створював душевний настрій і того, хто запрошує, і запрошеного.

Тема «Запрошення до чаю» може перерости в «Запрошення до спільної роботи» або приймає загальну форму «Запрошення до...».

Ця форма роботи включає багато психологічних моментів: вибір відбувається на очах групи; слід знайти мотивацію та втілити її у відповідну вербальну форму; необхідно пластично виконати потрібні дії й не опинитися в незручному становищі тощо. Є також і етичні моменти: не можна ображати, роблячи вибір; запрошення не повинно бути нетактовним, грубим; слід продумати формулювання звертання. Педагог може надати допомогу, але вона не повиннабути відкритою. Тонкі коригування педагога повинні бути делікатними й майже непомітними для дітей.

«Запрошення до чаю» має велику силу гуманізації взаємовідносин, психологічно розкріпачує дітей.

Тест «Твої ініціали»

Є різні способи визначення рис характеру. Існує думка, що про характер людини говорять і її ініціали. Якщо вірити дослідженням на цю тему, то букви означають:

А — сила і влада;

Б — здатність до великих почуттів;

В — непостійність, відсутність систематичності;

Г — таємничість;

Д —- товариськість, уміння притягувати людей;

Е — пошук психологічної рівноваги;

Є — уміння мобілізуватися, життєстійкість;

Ж — невпевненість;


    1. — схильність до вагань, матеріальні труднощі, незадоволеність;

І — вразливість, напруження;

К — великі запити і нервозність у їх досягненні;

Л—дріб'язковість, логіка, велика винахідливість;

М — працелюбство, педантичність;

Н — велика енергія і творчі амбіції;

О — велика емоційність, таємничі хвилювання;

П — скромність, дистанція, але й самотність;

Р — постійне напруження;

С — часткові депресії, пригнобленість, нервозність;

Т — нескінченні пошуки, гонитва за ідеалом;

У — інтуїція;

Ф — ніжність, уміння пристосуватися;

X — сексуальні проблеми, непостійність почуттів;

Ц — схильність до вищого прояву внутрішніх переживань;


    1. — вірність;

ПІ — ревнощі, безкомпромісність;

Щ — помста, розвинуті інтелектуальні здібності;

Ю — відсутність систематичності, великі амбіції;

Я — інтелігентність, творчі здібності.



Діяльність дитячого пришкільного табору має бути спрямована не лише на організацію повноцінного відпочинку дітей, а й на збагачення їхніх знань, розширення кола інтелектуальних інтересів, виховання моральності.



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©wishenko.org 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка